USB-hub som printershare-box
Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 26-04-04 12:52

Sådan som jeg opfatter brugen af en USB-hub, anvendes den, når flere
USB-enheder skal tilsluttes en enkelt USB-port på en PC.

Kan en USB-hub også anvendes "omvendt" - således at én USB-enhed kan
tilsluttes USB-porte på flere PC,er - nærmere betegnet således, at 4
PC,er kan deles om én printer ?

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : JK

Dato : 26-04-04 13:03

On Mon, 26 Apr 2004 13:52:24 +0200, Gert Søgaard Jensen
<nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan en USB-hub også anvendes "omvendt" - således at én USB-enhed kan
>tilsluttes USB-porte på flere PC,er - nærmere betegnet således, at 4

Nej, jeg vil mene, at du skal have en printerserver dims

se www.edbpriser.dk

under Netværk (ikke hardware) og printerserver. Så vælger du en
printerserver med usb og net-rj45 tilslutning. Den tilsluttes en
netværks-switch eller hub med netkabel. Usb'en tilsluttes printeren.
Man kan også få dem med parallel printer-udtag (det er bedre).

Det fås for knap 500 kr.

mvh

John

Fra : Kim

Dato : 26-04-04 14:11

> [...]

>Kan en USB-hub også anvendes "omvendt" - således at én USB-enhed kan
>tilsluttes USB-porte på flere PC,er - nærmere betegnet således, at 4

Nej, men der findes USB switchboxe til dette formål.

--
Kim

Fra : Leony

Dato : 26-04-04 15:42

In news:dh2q80du3p6618p7j70a8p7p3brth95n6v@4ax.com,
Kim typed:

> Nej, men der findes USB switchboxe til dette formål.

Bl.a. hos Thansen (dog kun til 2 computere):
http://www.thansen.dk/product.asp?c=243286361&n=496908102&pn=552651110

Ved at Sandberg laver en til 3 computere (249,-) :

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kim

Dato : 27-04-04 09:23

til 4 PC´ere : www.hd.dk ( 210,- ).

--
Kim

Fra : Leony

Dato : 27-04-04 12:58

In news:r26s80lm8nfpgkk2o0gvmac7gb5bbjbfre@4ax.com,
Kim typed:

> til 4 PC´ere : www.hd.dk ( 210,- ).

Fedest. Den side ledte jeg efter, da jeg vidste den før var blevet
omtalt i forbindelse med USB switchboxe.
Jeg mente den hed greendata, men kunne ikke finde produktet. Bogmærke
der, så den ikke forsvinder foreløbig. Mange tak.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 27-04-04 14:32

On Tue, 27 Apr 2004 10:23:21 +0200, Kim <k@x.x> wrote:

>til 4 PC´ere : www.hd.dk ( 210,- ).

7520 000 400    Switchbox, USB US-401    4 PC / 1 USB

Den ser ud til at kunne løse problemet.

Tak for hjælpen til JK, Leony og Kim.

--
<fjern to fra email-adressen>