Valg af laserprinter -
Fra : _pkc_

Dato : 19-04-04 15:49

Hvilken kan anbefales i prisklassen max 3000,- det skal kun være en
sort/hvid

Jeg så helst at den havde:

mulighed for 2 bakker
parrallel er ok
ikke for stor

Den skal ikke udskrive mere end max 500 ark pr måned -

pkc

Fra : rasmus carlsen

Dato : 19-04-04 16:23

"_pkc_" <news@scanboat.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> parrallel er ok
> ikke for stor
>
> Den skal ikke udskrive mere end max 500 ark pr måned -

- du kan vælge en hvilken som helst ... de er alle lige gode ... de fås
iøvrigt rimelig gode for 1300-1800 kroner

ras

Fra : Kristian Andersen

Dato : 19-04-04 16:55

> - du kan vælge en hvilken som helst ... de er alle lige gode ... de fås
> iøvrigt rimelig gode for 1300-1800 kroner

Det er nok så meget sagt, de billigste Laser/LED printere er som regel
windows printere (print processing foregår på PC´en), og de har ofte ingen
mulighed for ekstra papirbakke.

Hvis pkc vil ofre 3000 på en laser printer er det muligt at få en printer
med PCL 6 emulering og ekstra papircasette.

--
Kristian

Fra : _pkc_

Dato : 19-04-04 17:44

> Hvis pkc vil ofre 3000 på en laser printer er det muligt at få en
> printer med PCL 6 emulering og ekstra papircasette.

Og - hvilken vil du foreslå - ?

pkc

Fra : Kristian Andersen

Dato : 19-04-04 23:07

> Og - hvilken vil du foreslå - ?

På grund af mit ansættelsesforhold har jeg har normalt været tilbageholdende
med at anbefale et bestemt mærke , men her er et par bud som ligger i
nærheden af de 3000,- , find selv andre på www.edbpriser.dk.

Brother HL5040 ca. 2000 - 2200 (PCL6, USB, Parallel)

Ekstra papircasette 250 ark ca. 1200 - 1400

Brother HL5030 ca. 1500 - 1800 (Windows GDI printer, USB)

Ekstra papircasette 250 ark ca. 1200 - 1400

HP LJ1300 ca. 2800 - 3000 (PCL6/Postscript, USB, Parallel)

Ekstra papircasette 250 ark ca. 900

Lexmark E321 ca. 1500 - 2000 (PCL5e*/Postscript*)

Ekstra papircasette 250 ark ca. 1600

* Jeg er lidt i tvivl om det er ægte emulering eller en software løsning
(RIP)

OKI B4200 ca. 2200 - 2400 (PCL6, USB, Parallel)

Ekstra papircasette 500 ark ca. 1250

OKI B4300 ca. 2500 - 2700 (PCL6, USB, Parallel)

Fra : Jens Halgaard

Dato : 20-04-04 07:54

Hej jeg har selv en brother 5040 - som både er hurtig (16 sider i minuttet),
kompakt og nye tonere er relativt billige ommkring 600 mener jeg... Jeg kan
kun anbefale dennne

MVH Jens

"Kristian Andersen" <kristian_andersen@IngenSpamtdcadsl.dk.invalid> wrote in
message news:40844d89$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-04 16:38

Uheldigvis faldt _pkc_ over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hvilken kan anbefales i prisklassen max 3000,- det skal kun være en
> sort/hvid

Brother...

Har haft flere af dem, og de er kanonsolide. Jeg har stadig een, der
er fra 1992 og den er stadig som ny og har ingen defekter. (ganske
vist har den kun kørt 5000 sider)

Claus

Fra : _pkc_

Dato : 19-04-04 17:54

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved følgende:
> [...]
> Har haft flere af dem, og de er kanonsolide. Jeg har stadig een, der
> er fra 1992 og den er stadig som ny og har ingen defekter. (ganske

Jeg har kigget Brother men de ligger meget højt i strømforbrug - det kunne
faktisk godt afskrække mig.

Brother HL 1870N
Standby: 70 watt

HP 1300
Standby 7 watt

I standby er der tilsyneladende meget stor forskel på - af hvilken årsag ved
jeg ikke. Men absolut noget at kigge på.

pkc

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-04 19:26

> [...]

> I standby er der tilsyneladende meget stor forskel på - af hvilken
> årsag ved jeg ikke. Men absolut noget at kigge på.

Ja, men så skal du vurdere dit udskrift behov. Det er klart, at med
mindre standbystrøm, så er printeren længere tid om at starte op, når
den får et printjob.

Min står også og varmer op en gang i mellem, men til gengæld printer
den med det samme. HP, derimod, skal først til at varme tromlen op, og
så tager et enkelt print længere tid.

Dog bruger jeg min laser meget sjældent. Faktisk kun til at udskrive
lange manualer og store serier af s/h reklamemateriale. Alt andet
kører på min blækprinter.

Men ang opvarmning, så ved jeg fra mange andre, at ud af Brother HL 4
og HP laserjet II/ III, så holder Brother tromlen og værket meget
længere, til trods for, at det er præcis samme mekanik.

Men det er naturligvis ikke ensbetydende med, at det også gælder i
dag. Men traditionelt har Brother altid været meget stærke i
laserprintere.

Men hvis dit behov kun er et par sider om dagen, hvorfor vil du så
have en laserprinter?

En god blækprinter er da billigere i drift i det lange løb, navnlig i
strøm.

Claus

Fra : Leony

Dato : 20-04-04 14:16

In news:408404c1$0$310$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
_pkc_ typed:

> Jeg har kigget Brother men de ligger meget højt i strømforbrug - det
> [...]

Nu kender jeg ikke dine printbehov, men hvis de 500 sider er 2 sessions
af 250 ark, så kan du jo med fordel slukke printeren på kontakten i de
mange timer resten af måneden hvor den ikke bliver brugt (ved godt det
er en lidt utraditionel løsning).
Hvis det er 10 sider om dagen og max er 1 per session, så duer slukning
selvfølgelig ikke.

> I standby er der tilsyneladende meget stor forskel på - af hvilken
> årsag ved jeg ikke. Men absolut noget at kigge på.

Der kan være forskel på hvordan producenten har målt forbruget.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : MFO

Dato : 20-04-04 15:35

_pkc_ wrote:

> [...]
>
> I standby er der tilsyneladende meget stor forskel på - af hvilken
> årsag ved jeg ikke. Men absolut noget at kigge på.

Hej!
Min Brother HL går i dvale efter få minutter standby, i dvale bruger
den mindre end 5 W.

--
Michael