CPU køler PIII vs. AMD Duron
Fra : Jacob E.

Dato : 18-04-04 10:26

Hejsa...

Et simpelt spørgsmål: Kan en køler til en PIII-Coppermine CPU også passe på
en AMD Duron CPU?

Mvh Jacob

Fra : Leony

Dato : 18-04-04 10:37

In news:408249b1$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Jacob E. typed:

> Et simpelt spørgsmål: Kan en køler til en PIII-Coppermine CPU også
> passe på en AMD Duron CPU?

I mange tilfælde JA, men det er altid en god ide at kigge på
producenten's hjemmeside (hvis de ikke anbefaler det, så bør man ikke
gøre det).
Spire Whisperrock III passer både til FC-PGA og Socket A (fåes hos SHG).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jacob E.

Dato : 18-04-04 21:32

Leony wrote:
> [...]
> gøre det).
> Spire Whisperrock III passer både til FC-PGA og Socket A (fåes hos

Ok, tak. Det er nu ikke så meget fordi jeg leder efter en køler, men fordi
jeg har en gammel liggende, som jeg måske kunne bruge... ville dog lige
spørge først.

Mvh Jacob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-04 06:41

In article <4082e5b5$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
sp@mmerdie.invalid says...

> Ok, tak. Det er nu ikke så meget fordi jeg leder efter en køler, men fordi
> jeg har en gammel liggende, som jeg måske kunne bruge... ville dog lige

Hvad hedder den du har?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jacob E.

Dato : 20-04-04 00:15

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <4082e5b5$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> sp@mmerdie.invalid says...

> Hvad hedder den du har?

Jeg har ikke megen info om den - det var den som sad på min IBM NetVista, da
jeg fik den. Men den hedder "Foxconn" og på siden er der en label, hvorpå
der bare står "IBM FRU 10K1689"... det bliver man jo ikke meget klogere af

Mvh Jacob

Fra : Jacob E.

Dato : 20-04-04 09:29

Jacob E. wrote:
> Hejsa...
>
> Et simpelt spørgsmål: Kan en køler til en PIII-Coppermine CPU også
> passe på en AMD Duron CPU?
>
> Mvh Jacob

Ok... Nu har jeg fundet ud af, at den køler (Tt Silent Viking) jeg satte på
istedet for den gamle ( Foxconn etellerandet), rent faktisk også passer til
en Duron. Ergo må man gå ud fra, at den gamle køler også kan sidde på en
Duron.
Så medmindre i stopper mig, så prøver jeg med den gamle

Mvh Jacob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-04-04 08:39

In article <4084df45$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
sp@mmerdie.invalid says...

> Så medmindre i stopper mig, så prøver jeg med den gamle

Er den gamle effektiv?
Er den støvsvag?

Fra : Jacob E.

Dato : 22-04-04 08:48

Jesper G. Poulsen wrote:

> Er den gamle effektiv?
> Er den støvsvag?

Tjaah... jeg går ud fra, at den er effektiv nok til en P-III 800, som var
den CPU den oprindeligt sad på fra fabrikken. Så den burde vel godt kunne
køle en Duron, eller...?
Og støjsvag - faktisk, ja. Af en standard blæser at være, larmer den ikke
det vilde. Dog var jeg nødt til at skifte den ud med en lydløs, da jeg
arbejder med en mikrofon 1½ meter fra maskinen.

Mvh Jacob.