HJÆLP!!! Min PC vil ikke starte
Fra : KO

Dato : 16-04-04 13:09

Har spurgt i bundkort-gruppen, ang mit bundkort...

Fejlen er: PC'en booter 1-2 sek og dør!!
Har skiftet mit bundkort, og tror det er det?!?!! Sætter jeg CPU osv. over
på det gamle bundkort, virker det fint.
Nye nye bundkort er et Aopen AK79D-400NV. Det gamle bundkort et Asus A7v600.

Det skulle jo være jumper-fri, så det er nok ikke derfor. Men hvorfor f....
starter maskinen ikke op? Er mit nye bundkort defekt?

Opsætning:
AMD 2500 Mhz Barton
Zalman CNPS7000a køler
512 MB DDR333 PC2700 Kingston RAM
Geforce FX5600
400 watt strømforsøgning
Aopen AK79D-400NV bundkort.

Fra : Jan Dahl

Dato : 16-04-04 14:45

Har du sat ny køler på? Det kan være biosen der slår fra hvis 'rpm' på den
nye køler er for lav.

Mvh Jan

Fra : KO

Dato : 16-04-04 20:05

Har nu fået lidt gang i systemet. Kan være heldig, når PC'en har stået
stille nogle timer, og komme ind i bios. Nogle gange!! Efter ca. 10 sek. i
bios dør maskinen. Står og køre, men viser intet billede.

Ellers laver den bare samme nr. Altså kører 1 sek og dør med det samme.

Alt virker fint på det gamle bundkort.

Råde råd tak.....

Fra : KO

Dato : 19-04-04 20:00

Har fundet fejlen... Aopen bundkortet kørte 133 FSB og 11,5 på multiplier
som standard. Det skal man selv indstille i bios. Men kunne ikke få adgang
til bios, da maskinen jo lukkede ned med det samme. Lånte en ældre 2000 Mhz
AMD, og indstillede bios med. Så nu kører maskinen igen.

Hygge
Kim