tegntabel til gammel canon
Fra : sn67

Dato : 15-04-04 22:37

Jeg har installeret en gamme canon printer - lbp4u - og mangler den rette
tegntabel (graphic-set) for at få den til at skrive æøå i dos. Jeg kan vælge
mellem tabeller der hedder eksempelvis "96P_USA", ISO_N/D" "92_SWD", - men
det er endnu ikke lykkedes mig at finde en med dansk tegnsæt. Er der nogen
der kan hjælpe?
(og der er ikke nogen der hedder noget med 850 el. 865)

Susanne Nielsen.

www.hjoernebutikken.dk

Fra : Kristian Andersen

Dato : 15-04-04 23:21

> [...]
> der kan hjælpe?
> (og der er ikke nogen der hedder noget med 850 el. 865)

Codepage 850 eller 865 er IBM Set II med danske tegn, det er normalt det der
bruges på en PC. I nogle printere skal man vælge PC8DN for at vælge codepage
850 eller 865, men hvis du skal printe fra et DOS baseret program kan det
sagtens være et andet tegnsæt du skal vælge (f.eks. 7 bit ISO, Roman-8 eller
ECMA).

Jeg ved ikke hvad der menes med 96P_USA eller 92_SWD

Jeg vil gætte på at ISO_ND står for ISO Norsk/Dansk (7 bit tegnsæt).

Hvad skriver printeren i stedet for æ ø å Æ Ø Å ?

--
Kristian