Køler til AMD 3200+
Fra : Kristian F-P

Dato : 15-04-04 17:16

Jeg har lige fået min AMD 3200+ men kom ved en fejl til at bestille den uden
inbox køler.

Hvilken køler vil i anbefale til en 3200+ ?

Skal kunne køle den ned.

Tak

Fra : IG [7100]

Dato : 15-04-04 19:29

"Kristian F-P" <Falk-Petersenfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
uden
> inbox køler.
>

> Hvilken køler vil i anbefale til en 3200+ ?

Thermaltake silent boost køler min 2500@3200 meget fint. God pris, kanon
ydelse....

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 15-04-04 19:59

Kristian F-P wrote:
> Jeg har lige fået min AMD 3200+ men kom ved en fejl til at bestille
> den uden inbox køler.

Det var uheldigt

> Skal kunne køle den ned.

*LOL* ligepræcis dette statement er sq vigtigt

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-04-04 21:17

In article <Byyfc.399$AR1.348@news.get2net.dk>, Falk-
Petersenfjerndette@tele2adsl.dk says...

> Jeg har lige fået min AMD 3200+ men kom ved en fejl til at bestille den uden
> inbox køler.

PiB-kølerne er sjældent behagelige at være i selskab med. De støjer for
meget.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-04-04 21:39

On Thu, 15 Apr 2004 22:17:12 +0200, Jesper G. Poulsen wrote:

> In article <Byyfc.399$AR1.348@news.get2net.dk>, Falk-
> Petersenfjerndette@tele2adsl.dk says...

> PiB-kølerne er sjældent behagelige at være i selskab med. De støjer
> for meget.

Enig.

Jeg vil betegne det som heldigt, at den ikke blev bestilt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-04-04 21:51

In article <pan.2004.04.15.20.39.12.992664@website.invalid>,
visit_my@website.invalid says...

> Enig.

Til den beskedne merpris er der ikke råd til en kvalitetskøler...

> Jeg vil betegne det som heldigt, at den ikke blev bestilt.

Jeg har dog ikke noget alternativ i ærmet, da Spire WhisperRock IV
næppe kan køle en 3200+ tilfredsstillende.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-04-04 22:02

On Thu, 15 Apr 2004 22:51:18 +0200, Jesper G. Poulsen wrote:

> Til den beskedne merpris er der ikke råd til en kvalitetskøler...

Nope, men nu skal det hele jo ikke gå op i sølle kroner/ører

Jeg mener... til de 2-300kroner en rigtig fed og lydsvag køler/blæser
kostter, de er givet kanon godt ud.

> Jeg har dog ikke noget alternativ i ærmet, da Spire WhisperRock IV næppe
> kan køle en 3200+ tilfredsstillende.

Jeg er ikke så meget inde i kølere til så store og unødvendige CPU'er
(sorry personal statement).

Så der må andre lige tage over

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-04-04 22:57

> [...]
uden
> inbox køler.
>

> Hvilken køler vil i anbefale til en 3200+ ?

Nu ved jeg ikke lige hvor meget du vil bruge på køler plus evt. blæser?
Men her kommer nogle forslag.
(bemærk, disse kølere hører til den absolutte top i hver kategori. Det er
altså det bedste luftkøling man kan få)

Thermalright SP-97U
http://www.pc-cooling.de/catalog/artikeldetail.php?cPath=1_11_62&products_id=4328
Det er nok den bedste socket A køler overhovedet, den er også en smule dyr.
Pris hos pc-cooling ca. 370 kr.

Thermalright SLK-947U
http://www.pc-cooling.de/catalog/artikeldetail.php?cPath=1_11_62&products_id=4119
Denne er en smule dårligere end SP-97U, men stadig ganske glimrende.
Jeg har selv denne køler monteret.
Pris hos pc-cooling ca. 260 kr.

Bemærk at de to kølere forudsætter at der er fire huller i bundkortet til
montering.

Thermalright SLK-900A
http://www.pc-cooling.de/catalog/artikeldetail.php?cPath=1_11_62&products_id=4062
Denne køler har monteringsclips og kan bruges hvis der ikke er huller i
bundkortet.
Pris hos pc-cooling ca.185 kr.

Zalman CNPS 7000 A - CU 3200
http://www.pc-cooling.de/catalog/artikeldetail.php?cPath=1_11_73&products_id=3403
Denne køler er på højde med Thermalright SP-97U, men fylder meget og kan
ikke monteres på alle bundkort.
Den vejer også 773 gram, derfor bør man nok overveje om computeren skal
flyttes meget hvis denne monteres.
Mener også at den skal bruge huller omkring soklen.
Pris hos pc-cooling ca. 297 kr.

Zalman CNPS 7000 A - AL CU 3000
http://www.pc-cooling.de/catalog/artikeldetail.php?cPath=1_11_73&products_id=3405
Dette er ovenståendes lillebror, en del af kobberet er udskiftet med
aluminium.
Dette har bragt både vægt, ydelse og pris ned.
Pris hos pc-cooling ca. 245 kr.

Zalman kølerne har en ganske stille blæser, der er fastmonteret. Dvs. den
kan ikke udskiftes hvis man ønsker højere ydelse, eller hvis den skulle gå i
stykker.
Thermalright kølerne sælges uden blæser. Så kan man selv vælge hvad man
ønsker, der skal man så huske en merudgift til en blæser.
Pc-cooling har også flere glimrende støjsvage blæsere, til lavere priser end
i DK.