Hvilken type DVD-skiver?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-04-04 22:46

Jeg har lige købt en HP Pavilion PC, model a409.dk. i den er der en
DVD/CD-brænder der hedder "HP DVD Writer 300n", men jeg kan ikke finde
ud af hvilke skiver jeg skal bruge - plus eller minus.

jeg bliver ikke meget klogere af de papirer der er med og svarene på
Google er meget forskellige og forvirrende.

Inden jeg ringer til HP Support i morgen tidlig, er der måske en vax
haj derude der ved præcist om DVD-skiver skal være plus eller minus -
både engangs og RW.

Jeg har to forskellige fabrikater, som begge er minus, men det
medfølgende brænderprogram "Record now!" skubber dem bare ud igen og
siger at jeg skal indsætte en +RW. Om det så betyder at såvel R som RW
skal være plus og at den overhovedet ikke kan skrive minus, står
temmelig tåget for mig.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-04-04 23:18

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siger at jeg skal indsætte en +RW. Om det så betyder at såvel R som RW
> skal være plus og at den overhovedet ikke kan skrive minus, står

Hmm, på HP´s danske hjemmeside findes denne pc og dvd writer ikke.
DVD-writer 300i og 300e er begge + brændere.
Pavillion 410 og 509 har begge +brænder.
Alle de hp Pavillion, som jeg lige drønede forbi, havde "kun" + brænder, så
det må din med stor sandsynlighed også være.

Kurt

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-04-04 23:26

Den Thu, 15 Apr 2004 00:18:23 +0200, skrev Kurt B. Andersen:

> [...]

>Alle de hp Pavillion, som jeg lige drønede forbi, havde "kun" + brænder, så
>det må din med stor sandsynlighed også være.

Tak til dig og "bb" for hurtige svar. Noget tyder på at det er en +
brænder. Bad luck, for min DVD-afspiller æder kun minus

Fra : bb

Dato : 14-04-04 23:20

> [...]
>siger at jeg skal indsætte en +RW. Om det så betyder at såvel R som RW
>skal være plus og at den overhovedet ikke kan skrive minus, står

lidt googling gav:
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/54645

Drive Information
------------------