mærkelig seagate harddisk fra midtdata ???
Fra : Jakob

Dato : 13-04-04 20:33

Jeg har netop endelig fået leveret en seagate barracuda 8 mb cache disk
fra midtdata men den ser lidt underlig ud.

Jeg har 2 andre barracuda diske og begge er i et helt lukket kabinet.
Den jeg netop har modtaget fra midtdata er "åben" på undersiden så man
kan se ned til printpladen med alle komponenter. Det ser ud til at der
mangler en bagplade, men det kan da vel næsten ikke passe at de sender
en disk ud der mangler det.

Derfor vil jeg høre om dette er normalt på nye seagate diske, eller der
er noget galt ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 13-04-04 20:43

"Jakob" <nomail@nomail.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> en disk ud der mangler det.
>
> Derfor vil jeg høre om dette er normalt på nye seagate diske, eller der

Det kan man ihvertfald på min. Det er en seagate 7200.7 SATA hdd...
Ved ikke om din er SATA disc og skriv så også lige hvad for en model det er.
Det vil gøre det nemmere at hjælpe dig.

Mvh. Simon

Fra : Jakob

Dato : 13-04-04 21:08

> Det kan man ihvertfald på min. Det er en seagate 7200.7 SATA hdd...
> Ved ikke om din er SATA disc og skriv så også lige hvad for en model det er.

OK, min er som sagt en 120 Gb 8 mb cache, 7200.7 ultra dma disk.

Tak for svaret, det kan se ud som om de har droppet bagbeklædningen.

Hygge

Jakob

Fra : Mig

Dato : 13-04-04 22:09

> OK, min er som sagt en 120 Gb 8 mb cache, 7200.7 ultra dma disk.
>
> Tak for svaret, det kan se ud som om de har droppet bagbeklædningen.
>
> Hygge
>
> Jakob

Jeps osse her samme HD...

Fra : Devast8or

Dato : 13-04-04 21:04

Jakob wrote:
> [...]
> en disk ud der mangler det.
>
> Derfor vil jeg høre om dette er normalt på nye seagate diske, eller

IIRC ser min 7200.7 disk også sådan ud, mine to 'Cuda IV diske har den
ekstra plade på som dine (den de kalder SeaShield). Jeg undrede mig også
over hvorfor de havde droppet den igen, men disken kører fint nok her.

Devast8or

Fra : Jakob

Dato : 13-04-04 21:06

> [...]
> ekstra plade på som dine (den de kalder SeaShield). Jeg undrede mig også
> over hvorfor de havde droppet den igen, men disken kører fint nok her.

OK, det er da rart at høre, så er det nok ok, jeg har det egentlig bedre
med at komponenterne er skærmet af når jeg håndterer den men ok

Hygge

Jakob

Fra : MRN

Dato : 14-04-04 08:38

> [...]
> en disk ud der mangler det.
>
> Derfor vil jeg høre om dette er normalt på nye seagate diske, eller der

Det er der nogen harddisk producenter der gør... Jeg kunne måske forestille
mig, at det er for at få bedre køling...?

MRN

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 13-04-04 10:23

"MRN" <nyheder@hvadtrorduselv.nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det er der nogen harddisk producenter der gør... Jeg kunne måske
forestille
> mig, at det er for at få bedre køling...?

Man kunne ihvertfald godt forestille sig at de havde haft varmeproblemer
med det. De chips der sidder på det print bliver normalt temmelig varme.

/Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 10:44

Kenneth Iversen wrote:
> "MRN" <nyheder@hvadtrorduselv.nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Mig bekendt er det for at mindske antallet af diske, som dør af ESD.

> Man kunne ihvertfald godt forestille sig at de havde haft varmeproblemer
> med det. De chips der sidder på det print bliver normalt temmelig varme.

Det bliver de da kun, hvis disken ikke er aktivt kølet i forvejen.