Støvet CPU
Fra : ChristianTC

Dato : 11-04-04 13:09

Hej NG

Omme bag køleren på min processor kan jeg se en slags køleribber der er ret
støvede. Jeg har prøvet med støvsugeren, men den kan ikke tage det, så jeg
har tænkt på at købe en af de der dåser med luft kompresseret luft som man
kan få i radio og tv forretninger. Mit spørgsmål er: Er det noget der kan
skade computeren? Og er der en nemmere måde? Jeg ved godt man kan afmonterer
processoren men jeg har aldrig prøvet at rode med en pc før.

MVH
Christian

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-04-04 13:39

ChristianTC wrote:
> [...]
> kompresseret luft som man kan få i radio og tv forretninger. Mit
> spørgsmål er: Er det noget der kan skade computeren?

Hvis du køber en flaske med dåseluft der /kun/ indeholder luft (dvs. ingen
oliepartikler mv. der kommer fra nogle kompressorer mv.) burde der ikke være
nogen problemer. Sørg dot for at holde fast på kølevinger til dine blæsere
når du puster luft på, da disse lejer kan gå i stykker af en pludselig
rotation i forkert retning. Det burde ikke skade maskinen på nogen måde.

> Og er der en
> nemmere måde? Jeg ved godt man kan afmonterer processoren men jeg har

Jeg tror det er den letteste metode. Du skal naturligvis sørge for, at få
samlet alt støvet op i maskinen bagefter, ellers er det jo ligemeget

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-04 14:32

In article <40793c1f$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com says...

> Hvis du køber en flaske med dåseluft der /kun/ indeholder luft (dvs. ingen
> oliepartikler mv. der kommer fra nogle kompressorer mv.) burde der ikke være

Olie er ikke elektrisk ledende...

> Jeg tror det er den letteste metode. Du skal naturligvis sørge for, at få
> samlet alt støvet op i maskinen bagefter, ellers er det jo ligemeget

Det klarer støvsugeren efterfølgende. Pas på med støvsugerens
kunststofrør og -slanger i PC'en (ESD).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 11-04-04 15:19

ingen

> Olie er ikke elektrisk ledende...

Så skal det være syrefri olie, syre er elektrisk ledende...

Brian

Fra : Egil Solberg

Dato : 11-04-04 13:44

ChristianTC wrote:

> [...]
> spørgsmål er: Er det noget der kan skade computeren? Og er der en
> nemmere måde? Jeg ved godt man kan afmonterer processoren men jeg har

Når du blæser løs i computeren så husk: alt med måde. Komponenter kan komme
løs. Pas også på ikke at blæse direkte ned i blæsere uden at have sat en
finger deri, ikke sikkert de holder til de voldsomme rpm. Selv har jeg en
avanceret støvsuger som også kan blæse og jeg bruger de lave watt inde i
maskinen. At blæse er meget bedre end at suge.