Ekstern HD-kasse
Fra : Jimmy

Dato : 10-04-04 21:11

Hej

Jeg søger et kabinet, så jeg kan putte en 2.5" eller 3.5" harddisk i den.

Jeg har ledt på edbpriser og haft pænt svært ved at finde dem. Har kun
fundet nogle til 2.5" med søgeordet "Lagringskontrol".

Findes der ikke en kategori derinde, så man kan finde det jeg søger?

Mvh
JImmy

Fra : Henning

Dato : 10-04-04 22:15

On Sat, 10 Apr 2004 22:10:51 +0200, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> wrote:

> [...]
>fundet nogle til 2.5" med søgeordet "Lagringskontrol".
>
>Findes der ikke en kategori derinde, så man kan finde det jeg søger?

Hardware - Harddiske - Harddiske tilbehør
http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?Parent=16&ID=112

Zitech har et rimeligt udvalg -
http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=10648&ProductCategoryID=284

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-04-04 11:55

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fundet nogle til 2.5" med søgeordet "Lagringskontrol".
>
> Findes der ikke en kategori derinde, så man kan finde det jeg søger?

Zitech og www.computer-parts.dk har det.
Du får lige et råd, jeg har lært at bitter erfaring...

Jeg går ud fra, at boxen er til at kunne fragte en harddisk rundt med let
tilslutning til forskellige maskiner eksempelvis via USB2.

I så fald skal du vælge en case til 5 1/4" enheder. Eksempelvis en Starking
tech. Boksen er godt nok lidt større end dem til 3½", men til gengæld er
strømforsyningen indbygget i boksen og ikke som en ekstern strømforsyning.
Jeg har selv købt en 3½" Starking Tech box, og tro mig. Det er træls at
slæbe rundt på strømforsyningen og de 3 meter stiv ledning, der følger med.

Havde jeg vidst det, havde jeg valgt den store model istedet.
Til strømforsyningen er det en almindelig 2-polet 220 V ledning i lighed med
dem, der sidder i transistorradioer og ekstra USB2 kabler er da oxo til at
købe for penge. Sså slæber man boksen mellem 2 - 3 computere, er det altså
muligt kun at skulle tage disken med.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jimmy

Dato : 12-04-04 13:18

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> strømforsyningen indbygget i boksen og ikke som en ekstern strømforsyning.

Ah ja - God ide. Det havde jeg ikke tænkt på, da jeg faktisk troede de fik
strøm fra USB.

Tak,
Jimmy