8 enheder på narrow SCSI. Kan man det?
Fra : Lars Hjortø

Dato : 08-04-04 19:51

Hejsa.

Jeg har et CD-ROM tower hvor der er plads til 8 stk drev (den ene plads har
været optaget af en Token Ring NAS-controller, hvem vil mon købe sådan en
??? den har været dyr engang).
Nu er så mit spørgsmål om man på en kombineret controller med både narrow og
wide SCSI (F. eks. Adaptec 2940 UW) kan montere et ekstra drev som ID nr 7
der ellers har været optaget af controlleren? Man kan jo godt sætte en wide
controller til ID større en 7, men vil det virke ordentligt eller er det
noget skidt?

--
Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-04 20:37

In article <40759f23$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
lars.hjortoe@nospampost2.tele.dk says...

> controller til ID større en 7, men vil det virke ordentligt eller er det
> noget skidt?

Narrow SCSI understøtter 8 enheder incl. hostadapteren. Så det er
diske, drev, scannere, printere og andet fra ID0 til ID6 og så
hostadapteren på ID7 (højeste prioritet).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen