Backup af data på DVD
Fra : karamel

Dato : 07-04-04 00:58

Hej allesammen

Da jeg har en del musik-videoklips (mpg), har jeg tænkt mig at tage en
samlet backup på en DVD-skive. På denne måde kan jeg nøjes med to
skiver, ellers ville jeg være nødt til at bruge 10 CD-rommer eller
flere.

På samme måde kan jeg tage backup af andre vigtige programmer på ganske
få DVD-skiver.

Problemet er: Kan man gemme data efter FAT32-systemet på en DVD-skive,
således at jeg evt. kan køre filerne direkte fra skiven? Er der
software, som kan klare det? Hvis dette ikke er muligt, hvad er så den
bedste løsning, hvis man skal tage backup på en DVD? Skal jeg omdanne
filerne til ISO-filer? Og hvordan gør man det, når det er data-filer?

På forhånd tak
Karamel

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 07-04-04 12:42

"karamel" skrev:
> backup på en DVD? Skal jeg omdanne
> filerne til ISO-filer? Og hvordan gør [..]

Har vist ikke så meget med almen hardware at gøre

Prøv istedet news:dk.edb.hardware.drev.dvd

--
Mvh, Lars

DVD optagere? - Se www.recordere.dk

Fra : ">> Joe

Dato : 07-04-04 15:07

On Wed, 07 Apr 2004 01:57:31 +0200, karamel
<karamel@REMOVETHISkabelnettet.dk> wrote:
bare bare gør som med almindelige cd-r

> [...]
>bedste løsning, hvis man skal tage backup på en DVD? Skal jeg omdanne
>filerne til ISO-filer? Og hvordan gør man det, når det er data-filer?

mvh. >> Joe <<
icq: 6023641
ved persontlig svar: fjern 1969 fra e-mail add.

Fra : Kim Michael Larsen

Dato : 07-04-04 15:48

> [...]
> bedste løsning, hvis man skal tage backup på en DVD? Skal jeg omdanne
> filerne til ISO-filer? Og hvordan gør man det, når det er data-filer?

Brug et authoring program f.eks TMPGEnc DVD Author eller Nero 6, her kan man
så lave en musik DVD'er af dine mpg musik filer, den kan så afspilles i en
almindelig DVD afspiller.
Den kan selfølgelig også afspilles i puteren.
Filerne der så kommer på dvd'en er de samme som hvis det var en dvd film,
altså vob filer.

Sådan gør jeg det.

MVH Kim.