Kortsluttet harddisk-strømstik...
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-04-04 00:56

Hej,

Når en halvhjerne (undertegnede) roder med et strømstik til en
harddisk imens der er strøm til, og der så står en gnist ud fra
stikket, hvorefter computeren er død, kan man så ikke være ret
sikker på, at det er strømforsyningen man har brændt af?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Esben

Dato : 06-04-04 01:26

> [...]
> stikket, hvorefter computeren er død, kan man så ikke være ret
> sikker på, at det er strømforsyningen man har brændt af?

Vent 10 minutter og tænd igen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-04-04 01:31

Esben skrev:

> Vent 10 minutter og tænd igen.

Er det virkelig nok?
Måske skulle man lige prøve det, inden man smider en anden PSU i,
for jeg ventede langt fra så lang tid, da jeg var ret sikker på,
at den var brændt af ved den behandling.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-04 01:39

In article <c4t2mr.1ts.1@tgm.dyndns.dk>, nospam@madsen.tdcadsl.dk
says...

> stikket, hvorefter computeren er død, kan man så ikke være ret
> sikker på, at det er strømforsyningen man har brændt af?

Jeg gætter på en sikring i PSU'en.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-04-04 01:53

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg gætter på en sikring i PSU'en.

Det var også min tanke. Kort tid efter jeg lavede kvajeren, blev
strømforsyningen skruet af og låget pillet af den, men vi kunne nu
ikke lige se en sikring derinde i virvaret. Derfor aftalte jeg med
ham, at vi prøver med min aflagte strømforsyning i morgen (eller
rettere senere i dag), men inden den kommer i, tror jeg nu lige vi
prøver at smide hans strømforsyning i igen, for sæt nu at den vil
starte efter at have stået stillet i en 12 timers tid.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-04 05:31

"Jesper G. Poulsen" skriver:

> Jeg gætter på en sikring i PSU'en.

Nope, der er som regel kun 1 til 230 volt og den springer ikke ved sådan
et stunt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 06-04-04 05:17

> [...]
> stikket, hvorefter computeren er død, kan man så ikke være ret
> sikker på, at det er strømforsyningen man har brændt af?

Hejsa

Jeg har en gang gjort det samme, men der var det kun harddisken der stod af.
Men systemet ville ikke starte op så længe den defekte harddisk sad i
computeren.

MVH
Lasse Kjærgaard

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-04-04 23:45

Nå, men jeg fandt aldrig ud af, om den gamle strømforsyning
var brændt af eller ej, for da jeg kom derud i dag, havde han
allerede købt en ny og den gamle var skilt ad. Han sagde, at
han havde prøvet at sætte strøm til den, men at blæseren ikke
kørte, så det orkede jeg ikke at spekulere mere på, når han
nu alligevel havde købt en ny (og bedre) strømforsyning, som
han hellere ville have i.

Tak for svarene.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-04-04 10:24

OT OT OT OT

Helt OT, Madsen - men hvordan går det med dit valg af tastatur ?

Kunne du lide UltraX ?
Bruger du dit Dinovo endnu ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-04-04 11:34

Dr.Ralph skrev:

> Kunne du lide UltraX ?

Både ja og nej <news:c3t2ki.2qk.1@tgm.dyndns.dk>.
Jeg har efterhånden vænnet mig til, at man skal trykke hårdere
på UltraX, men tasterne er ikke helt den samme kvalitet som
diNovo-tastaturets taster, efter min mening. Det sker stadig
at jeg mister et tegn eller to, fordi tastaturet simpelthen
ikke har opdaget, at jeg har trykket på tasterne.

Nej. Kun MediaPad'en. <news:c42bi2.2lo.1@tgm.dyndns.dk>.

--
Hilsen
Madsen