Hvordan er det lige med seriel ata ???
Fra : Jakob

Dato : 05-04-04 16:46

Jeg skal have en ny harddisk til et ældre bundkort. Jeg er trofast
seagate kunde og det vil jeg blive ved med. Jeg er nu faldet over
begrebet seriel ata og går ud fra at det er en afløser for ide
standarden eller hvad ???

Kan en seriel ata disk bruges med et ældre bundkort ?? for så var det
måske en ide at købe en mere fremtidssikret disk

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Axelsen

Dato : 05-04-04 16:58

"Jakob" <nomail@nomail.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan en seriel ata disk bruges med et ældre bundkort ?? for så var det
> måske en ide at købe en mere fremtidssikret disk

Ja, og nej! Et ældre bundkort understøtter ikke SATA, men du kan købe en løs
controller til formålet.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Jakob

Dato : 05-04-04 17:22

> Ja, og nej! Et ældre bundkort understøtter ikke SATA, men du kan købe en løs
> controller til formålet.

OK tak for svaret.

MVH

Jakob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-04-04 17:14

Jakob <nomail@nomail.no> wrote:

>Kan en seriel ata disk bruges med et ældre bundkort ?? for så var det
>måske en ide at købe en mere fremtidssikret disk

Du skal kun købe SATA hvis bundkortet understøtter dette - Du kan selvfølgelig købe en løs SATA kontroller, men der er ingen grund
til at gøre det svært for sig selv...

<mlr>

Fra : Jakob

Dato : 05-04-04 17:21

> Du skal kun købe SATA hvis bundkortet understøtter dette - Du kan selvfølgelig købe en løs SATA kontroller, men der er ingen grund
> til at gøre det svært for sig selv...

nææ nej, det var bare fordi jeg nok skal opgradere bundkort inden for
det næste år, og hvis sata så var voldsomt meget bedre ville det jo være
ærgeligt at skulle købe ny disk også

Hygge

Jakob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-04-04 17:30

Jakob <nomail@nomail.no> wrote:

>nææ nej, det var bare fordi jeg nok skal opgradere bundkort inden for
>det næste år, og hvis sata så var voldsomt meget bedre ville det jo være
>ærgeligt at skulle købe ny disk også

Tjaa, om 12 måneder er SATA diskene 4 gange så store, dobbelt så hurtige og koster kun det halve af dagens priser - Så når det
gælder EDB skal man købe det man har behov for lige nu, hverken mere eller mindre

<mlr>