Min strømforsyning slukker ikke?
Fra : Morten Christensen

Dato : 01-04-04 14:40

Jeg har netop fået en nye strømforsyning. Det er en Q-Tec 400W Dual Fan
Gold.

Den har jeg så sat i, og den virker også fint, bortset lige fra at den
aldrig slukker... Når jeg slukker computeren, så går lyset på fronten af
kabinettet godt nok ud, men strømforsyningen, CPU-blæseren og harddiskene er
stadig tændt. Der kommer ikke noget signal til skærmen.

Så den eneste måde jeg kan slukke på, er ved at hive stikket ud...

Nogen som har en løsning?

/morten

Fra : JK

Dato : 01-04-04 14:52

On Thu, 1 Apr 2004 15:39:38 +0200, "Morten Christensen"
<morten(FJERNMIG)@mopedgallery.dk> wrote:

> [...]
>stadig tændt. Der kommer ikke noget signal til skærmen.
>
>Så den eneste måde jeg kan slukke på, er ved at hive stikket ud...

Du skal kunne slukke den ved at holde afbryder knappen inde i et
stykke tid (5-10 sek).

Er acpi slået til i bios under powersettings ?

Hvis windows installationen er uden kendskab til en moderne acpi
strømforsyning, skal windows måske installeres igen.

Det er jo ikke så let at sige mere, når styresystem og bundkort type
er helt ukendt.

Eventuelt er det en reklamationssag med den butik, hvor du har købt
den. Spørg dem.

mvh

John

Fra : Morten Christensen

Dato : 01-04-04 21:54

Sorry, her er lidt flere oplysninger. Det er et Asus A7V8X mb og en frisk
winXP installation. Og det virkede fint med den gamle PSU...

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-04 12:28

Morten Christensen wrote:
> Sorry, her er lidt flere oplysninger. Det er et Asus A7V8X mb og en frisk
> winXP installation. Og det virkede fint med den gamle PSU...

Det er sandsynligvis noget med APM/ACPI og WinXP - det ved de bedre i
dk.edb.system.ms-windows

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-04 15:54

Morten Christensen skriver:

> Nogen som har en løsning?

Bundkort og power kan ike finde ud af det med hinanden. Har du hørt om
dospdown programmet ? Det kan vidst slukke enhver forsyning

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Christensen

Dato : 01-04-04 21:57

> Bundkort og power kan ike finde ud af det med >hinanden.

Kan jeg gøre noget ved det?

>Har du hørt om
> dospdown programmet ? Det kan vidst slukke enhver >forsyning

Jamen det virker jo kun under DOS...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-04-04 05:06

Morten Christensen skriver:

> Kan jeg gøre noget ved det?

Rod i din BIOS og se om du kan ændre noget

> Jamen det virker jo kun under DOS...

Har du prøvet det under XP ?