Keyboard til en HTPC
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 01-04-04 13:48

Fandt et smart trådløst tastatur med infrarød betjening, der kunne række op
til 7 meter... Skide smart... Og så var der indbygget joystick i det... Samt
en learn funktion, så den kunne lære sig komandoer fra andre
fjernbetjeninger...

http://www.digitalconnection.com/Products/Keyboard/sk7100.asp

Men det kan vist kun købes i USA, og så bliver prisen i sidste ende det
doblete pga. toldmuren...

Findes der andre lignende produkter på det danske maked ???

Zitech havde det engang, men lod det udgå for 2 år siden

Det skla kunne række mere end 4 meter, og helst have en musefunktion
indbygget, da det skal bruges til en HTPC

---
MBJ

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 01-04-04 13:54

Det er jo også væsentligt at der er ÆØ og Å på det, så de udenlanske udgaver
er vel egentlig ikke interessante...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-04-04 14:36

Uheldigvis faldt Morten Bo Jensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Men det kan vist kun købes i USA, og så bliver prisen i sidste ende
> det doblete pga. toldmuren...

Der er ikke told på edbudstyr fra USA, kun moms.

Claus

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 01-04-04 14:50

Ok... Men jeg er nu engang blivet opkrævet en afgift på 100% andre gange
hvor jeg har købt vare fra USA - Kald det moms eller told... Men resultatet
er en betragtelig ekstraudgift - Et keyboard til 33$ kommer hurtigt til at
koste 66$

Og så mangler der også Æ, Ø og Å

---
MBJ

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-04-04 15:38

> [...]

> gange hvor jeg har købt vare fra USA - Kald det moms eller told...
> Men resultatet er en betragtelig ekstraudgift - Et keyboard til 33$

Sikke noget vrøvl, momsen i danmark er altså kun 25 %....

Claus

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-04-04 15:08

"Morten Bo Jensen" <giant*GRIS*@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Samt
> en learn funktion, så den kunne lære sig komandoer fra andre

Det ligner til forveksling det jeg har liggende hjemme i gemmeren.
Rækkevidden er elendig - eller rettere, der skal peges mega
præcist mod modtageren før det reagerer ordentligt.
Om det er anderledes i evt. nyere udgaver skal jeg ikke kunne sige,
men det er i hvert fald årsagen til at mit ligger og samler støv.

> Det skla kunne række mere end 4 meter, og helst have en musefunktion
> indbygget, da det skal bruges til en HTPC

2 meter og ikke milimeter nøjagtigt med at pege på modtageren kunne give
problemer.

Jeg formoder det er samme tastatur der er tale om da det ligner 100%
men om der kan være forskel på indmaden skal jeg ikke kunne sige.
Synes desuden det er alt for klodset at have liggende som fjernbetjening.
Ser meget fikst ud på billeder, men det tager alligevel god plads.
--
Peter J

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-04-04 15:59

Morten Bo Jensen skrev :
> [...]
>
> Det skla kunne række mere end 4 meter, og helst have en musefunktion
> indbygget, da det skal bruges til en HTPC

ComElectronics har 'anderledes' tastaturer, men ikke sådan en fix sag.
http://www.comelectronics.dk/index.php?menukat=26

eller her (hvis du kan få lov at handle der)
http://www.danbit.dk/produkter/1603.phtml

Overvej lige om ikke et Logitec Mx kan bruges - trådløst og masser af
programerbare navigations knapper (og 2 hjul).

Mig bekendt kommer du til at betale CIRKA
33 $ for keybordet
10-15 $ for transport
3 % told (Hvis Claus ikke har ret af ca 50$
50 kr for at betale told
25% af 33$
8 kr for at få lov at betale moms
Det skulle altså kunne blive dit for under 500 kr...
(ethvert ansvar fralægges!)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

- min kat har 9 liv, men har deponeret de 8 i kødhakkemaskinen