Overvågning... med webcam... erfaringer?
Fra : "> Allan

Dato : 30-03-04 22:40

Hej.
Jeg skal sætte noget overvågning op med 2 - 3 webcams.
Jeg har kigget på lidt forskellige løsninger. En maskine på loftet og 3 USB
cams ud?
Eller...
Hvis det skal være rigtig fint...
2 stk. Axis cam - m. indbygget webserver. Spørgsmålet er så bare hvordan
gemmer jeg videoen? De streamer jo bare video ud? En maskine på loftet og
gemme der? Findes der software til det? Evt. med motiondetection?

Axis cam: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77266

Mvh
Allan

Fra : Ove Pedersen

Dato : 31-03-04 18:05

"> Allan <" <nope@ not usable.com> skrev i en meddelelse
> [...]
loftet og
> gemme der? Findes der software til det? Evt. med motiondetection?

Web cams er ikke lige sagen til overvågning, de er flest beregnet til
at vise en person der sidder omkring 0,5 m fra kameraet, et menneske
der befinder sig et tilfældigt sted i et rum, vil nok være noget nær
ukendeligt. Efterprøv det evt. inden du laver en masse ud af
opsætning.

Axis kameraerne er af en helt anden kvalitet. Der er desuden software
med som kan gemme billederne med et selvvalgt interval på en server,
men vil du ha' motiondetektion, må du, så vidt jeg husker, købe en
udvidet udgave.
Der findes desuden en Axis boks med tilslutning af eksterne kameraer,
en boks med 2 eller 4 video inputs.

http://www.axis.com/products/cam_241/index.htm

Glem alt om videomaskiner, en standard video maskine der kører i
døgndrift er slidt op på et år, og lang tid før er bånd og maskine
blevet så dårlige at billederne ikke kan anvendes.

Ove Pedersen

Fra : "> Allan

Dato : 31-03-04 21:26

> [...]
> der befinder sig et tilfældigt sted i et rum, vil nok være noget nær
> ukendeligt. Efterprøv det evt. inden du laver en masse ud af

Ja - det vidste jeg egentlig godt... Kunne godt være at nogle af de lidt
dyrere kameraer var bedre.

> [...]
> døgndrift er slidt op på et år, og lang tid før er bånd og maskine
> blevet så dårlige at billederne ikke kan anvendes.

Tak for svaret. Det bliver Axis. Du siger der følger software med så man kan
gemme på en FTP eller lign? Det er det jeg har brug for...

Mvh
Allan

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 31-03-04 22:00

> [...]
kan
> gemme på en FTP eller lign? Det er det jeg har brug for...

Har set en anden løsning hos Sonofon på Fisketorvet (har det sikkert i andre
butikker).
Et Nokia kamera med indbygget GSM-del, beregnet til udendørs montering
(mener jeg).
Kan vist sende til FTP eller direkte til mail.
Bevares - omkring 2.000 er jo en dyrere løsning, men måske også bedre til
nogle formål.
Må ku' findes på Nokia's side....

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : "> Allan

Dato : 31-03-04 23:08

> [...]
> Kan vist sende til FTP eller direkte til mail.
> Bevares - omkring 2.000 er jo en dyrere løsning, men måske også bedre til

Hmnn - tja... gad vide hvordan kvaliteten er...
De der Axis kamera'er jeg har kig på koster 1850,- kr/stk...
Der er et eksempel her:
http://www.vardebib.dk/webcam.htm
Jeg skal jo bare kunne gemme filmen på en maskine - ikke kun streame live.
Men det burde jo være muligt.

Mvh
Allan
CB1100F når vejret spiller