Aldi PC - hyletone
Fra : Henrik Møller

Dato : 30-03-04 09:03

Jeg læste i et tidligere indlæg at der var en pc'er der afgav en høj
hyletone - sådan én har jeg også! Hyletonen ligger i et frekvensområde hvor
man er lidt usikker på om man kan høre den, men vender og drejer man hovedet
en smule høres den tydeligere.

Er der andre som har oplevet samme problem (og evt. fået det løst)? -eller
er vi bare et par stykker der har været uheldige.

Mvh
Henrik M.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-04 09:20

"Henrik Møller" skriver:

> [...]
> man er lidt usikker på om man kan høre den, men vender og drejer man hovedet

Jeg tror ikke at du kan komme af med lyden. Jeg har også en
"hyletone".

> Er der andre som har oplevet samme problem (og evt. fået det løst)? -eller
> er vi bare et par stykker der har været uheldige.

Prøv at pille sidepladen af. Så sætter du fingeren på blæseren på
grafikkortet, holder lyden så ikke op ??

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Karsten Jensen

Dato : 30-03-04 09:22

Henrik Møller skrev:

> [...]
>
> Er der andre som har oplevet samme problem (og evt. fået det løst)?
> -eller er vi bare et par stykker der har været uheldige.

Jeg havde problemet på min PC. Det var HDDen, der afgav den meget
irriterende lyd. Jeg kom den i sådan en kasse
http://www.quietpc.com/uk/install_sd.php så hørte jeg ikke mere til det. Men
der kan selvfølgelig være andre kilder til mislyde - blæsere m.v. Ovennævnte
lyddæmpning anbefales iøvrigt ikke til harddiske med høje omdrejninger.

Karsten Jensen

...Ved svar pr email, fjern "fjerndette".

Fra : Olesen

Dato : 30-03-04 18:07

"Henrik Møller" <mudler*sletmig*@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der andre som har oplevet samme problem (og evt. fået det løst)? -eller
> er vi bare et par stykker der har været uheldige.

Min pc har haft samme ultrahøje hyletone, ekstremt højt, som ikke lod
sig lokalisere pga. lyden nærmest var ultrasonisk.

Prøv at lade pc'en power down for harddisken.
Min var en seagate 120 gb og jeg havde den mistænkt.
Fik den byttet, og den gjorde det alligevel...

det skete kun når det var varmt i vejret, altså sidste sommer.
Afventer spændt på om det kommer igen...