Ram problemer.
Fra : Morten Andersen

Dato : 29-03-04 18:01

Jeg har lidt problemer med mine ram, tror jeg nok. Jeg får flere blå skærme
hvor meddelserne bl.a. lyder :

irql_not_less_or_equal
Memory_manegmet
Pfn_list_corrupt

Efter dette er jeg nød til at genstarte min pc.
Er der nogen der ved om det er mine ram, og i så fald hvordan jeg løser
dette meget irreterende problem.
Jeg tror det er et hardware problem da jeg kan få disse blå skærme uanset
hvilket program jeg bruger, selv når ikke lige bruger min pc, og den bare
står på pauseskærm, kan de komme. Jeg håber på hurtigt svar.

Morten

Fra : Egil Solberg

Dato : 29-03-04 20:27

Morten Andersen wrote:
> [...]
> uanset hvilket program jeg bruger, selv når ikke lige bruger min pc,
> og den bare står på pauseskærm, kan de komme. Jeg håber på hurtigt

Sandsynligvis RAM-fejl, men kan også være PSU eller overopphedning.
Clock rammen og CPU ned og tjek om du får fejl nu. Test med memtest86+.

Fra : Morten Andersen

Dato : 29-03-04 20:38

Egil Solberg wrote:
Sandsynligvis RAM-fejl, men kan også være PSU eller overopphedning.
> Clock rammen og CPU ned og tjek om du får fejl nu. Test med memtest86+.

Det glemte jeg at skrive, memtest har jeg kørt i 16 timer, uden fejl. Min
CPU ligger på 44-45 grader under fuld belastning, og min PSU er forholdsvis
ny og kan levere 350W.
Hvordan clocker jeg rammen ned? jeg synes ikke umiddelbart at der er noget
sted i bios hvor jeg kan ændre på rammens clock-hastighed. Mit chipset er
fra VIA, og biosen er nyligt opdateret til nyeste version, Kan det være
det??

MVH

Morten

Fra : Egil Solberg

Dato : 29-03-04 20:55

Morten Andersen wrote:

> [...]
> noget sted i bios hvor jeg kan ændre på rammens clock-hastighed. Mit
> chipset er fra VIA, og biosen er nyligt opdateret til nyeste version,

Jeg synes at huske at de fleste VIA-chipset gennem lang tid har haft
mulighed for at justere RAM-frekvens. Men sætter du systembussen ned fra
f.ex 133MHz til 100MHz kan du nok teste det samme.

Fra : Leony

Dato : 29-03-04 21:50

In news:c49trm$5hu$1@news.net.uni-c.dk,
Morten Andersen typed:

> Mit chipset er fra VIA, og biosen er nyligt opdateret til nyeste
version,
> Kan det være det??

Har du installeret VIA 4in1 driveren?
Hvis ikke så gør det. Hvis du har, er det så den nyeste version?

Jeg tror ikke det skyldes din BIOS opdatering.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Dilwee

Dato : 01-04-04 18:02

Halløjsa Alle.

Jeg har måske løst mit problem. Jeg har nemlig formateret hele min harddisk,
og geninstalleret alt. Nu ser det ud til at virke, 7-9-13 bank under bordet.
Jeg takker mange gange for alle jeres forslag. Det er helt super disse
grupper.

MVH

Morten Andersen