er dette realistisk?
Fra : Kim Høegh-Guldberg

Dato : 27-03-04 15:21

Jeg har fået 4450 point i 3Dmark efter at have skiftet til et nyt grafikkort
istedet for et G4 mmx420.

Jeg mener bare, at jeg fik 4500 point sidst jeg lavede testen, hvilket var
da jeg satte det gamle i. Øvrig konfiguration er der ikke ændret ved. Ellers
kan jeg tydeligt mærke forskel når jeg spiller med det nye kort.
Så burde der ikke være kommet flere point ud af testen???
Udover det var der dele af testen jeg ikke kunne køre med det gamle kort,
som blev kørt med det nye uden nogen hakken mv

MSI K6 Delta m XP +2600
512 mb PC3200 ram
GForce 5200

Andre oplysninger I skal have for at hjælpe???

mvh
Kim

Fra : Zulu

Dato : 27-03-04 15:29

"Kim Høegh-Guldberg" <delfol@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Udover det var der dele af testen jeg ikke kunne køre med det gamle kort,
> som blev kørt med det nye uden nogen hakken mv

Det er dit nye kort, der er problemet! Du har købt et kort, der ikke er
væsentligt hurtigere end det du havde i forvejen!
FX5200 er stort set bare et GF4 MX med DX8 + DX9.

Læs selv her: http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Zulu

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-03-04 18:46

"Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
> væsentligt hurtigere end det du havde i forvejen!
> FX5200 er stort set bare et GF4 MX med DX8 + DX9.

Det kan også sammenlignes med et Geforce 2 GTS med DX8 + DX9.

Fra : Kim Høegh-Guldberg

Dato : 30-03-04 23:24

tjaah....
Nu havde jeg fået det anbefalet af en der mente det var langt
bedre....Skidt..

men ihvertfald har jeg tweaket det lidt...og nu er jeg da så kommet op på
5300 points...Lidt har vel også ret*G*
Og om ikke andet....jeg kan spille Far Cry med det

Kim

Fra : Leony

Dato : 27-03-04 16:15

In news:c442l8$2spe$1@news.cybercity.dk,
Kim Høegh-Guldberg typed:

> Jeg har fået 4450 point i 3Dmark efter at have skiftet til et nyt
> grafikkort istedet for et G4 mmx420.

Du finder eksperterne i
hvorfor der er størst chance for svar i den gruppe.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-03-04 20:25

> [...]
> 512 mb PC3200 ram
> GForce 5200
>
> Andre oplysninger I skal have for at hjælpe???

Det er reelt nok. Du har bare smidt penge ud af vinduet til et kort der har
DX8 og 9 understøttelse og en smule mere ram. Kortet er stort set ikke
hurtigere...
Kast det ud af vinduet og køb noget bedre. Man får desværre hva man betaler
for. Og Geforce er gode til at lokke folk med spændende navne på deres kort.

Venligst