SATA disk og inst. af Win XP?
Fra : Thom/-\\s

Dato : 25-03-04 08:47

Når jeg på en helt frisk maskine vil installere Windows XP, og der sidder et
CD-rom drev på IDE og en SATA disk. Men når jeg booter fra Win XP, så siger
den at der ikke er nogen harddisk at installere på. Bios finder fint
harddisken som SATA.

Det er første gang jeg roder med SATA så jeg ved ikke om der er noget
specielt der skal gøres?

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : gc

Dato : 25-03-04 10:53

"Thom/-\s" <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
siger
> den at der ikke er nogen harddisk at installere på. Bios finder fint

Du skal benytte externe SATA drivere. dem finder du typisk på
bundkortfrabrikantens
hjemmeside, eller på den medfølgende cd-rom.
Dem kan du så placere på f.eks. en diskette.

Du skal så trykke på F2 (tror jeg) under installationen af XP, det står vist
nederst på skærmen.

/gc

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-03-04 22:16

On Thu, 25 Mar 2004 08:46:39 +0100, "Thom/-\\s" <flash4 it.invalid>
wrote:

> [...]
>harddisken som SATA.
>
>Det er første gang jeg roder med SATA så jeg ved ikke om der er noget

Da jeg installerede XP på min brors computer gik det lige igennem uden
problemer, selvom at han havde en SATA HD og kun den.
Flemming Jacobsen

Fra : Olesen

Dato : 26-03-04 23:19

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Måske du glemte at trykke F6 lige ved start af installationen ?
Har du en driver til SATA kontrolleren ?