PC i et skab...
Fra : Sandman

Dato : 24-03-04 11:14

Hejsa,

Jeg har fået en gl. AMD K6-2 300Mhz som jeg vil bruge som
webserver - jeg vil så smide den i et skab, men hvad kræver
det??

Jeg vil bare smide en Wireless USB-ting, så den er på LAN'et,
men hvad med ledninger frem og tilbage - vil gerne styre den
remote....

Skal jeg smide win2k server på den eller...??

Sandman

Fra : Brian Lund

Dato : 24-03-04 15:20

> Hejsa,
>
> Jeg har fået en gl. AMD K6-2 300Mhz som jeg vil bruge som
> webserver - jeg vil så smide den i et skab, men hvad kræver
> det??

Et skab, en computer og noget ledning? ;)

> Jeg vil bare smide en Wireless USB-ting, så den er på LAN'et,
> men hvad med ledninger frem og tilbage - vil gerne styre den
> remote....

Der findes programmer til at fjernstyre den over LAN hvis det er godt nok
for dig?

> Skal jeg smide win2k server på den eller??...

Windows 2000 er et rigtigt godt bud, uanset version :)
Jeg kører selv med windows 2000 og uanset hvor meget jeg har, eller har haft
gang i har den kørt klippestabilt - Også i op til en uge! - Jeg har ikke
hafr den tændt længere tid end det, men den ville sikkert kunne have kørt
videre i ugevis eller mere...

Brian

Fra : Futte

Dato : 24-03-04 15:54

> Jeg vil bare smide en Wireless USB-ting, så den er på LAN'et,

Husk sikkerheden, man hører jo og indbrud på pcere men trådløst netværk

Fra : Sandman

Dato : 24-03-04 15:57

"Futte" <mejeristen@hotmail.com> wrote in message

> Husk sikkerheden, man hører jo og indbrud på pcere men trådløst netværk
>
>---------
Self. - har sat mit nuværende Wireless op efter alle kunstens regler....

Fra : hjh

Dato : 24-03-04 23:11

Hej

Til windows kan du f.eks. bruge http://www.tightvnc.org/ til at fjerstyre
den. Det fungerer ret godt. Eller Windows (2k og XP pro) egen
"fjernstyringsprogram". Hvis du har mulighed for at trække kabler bliver dit
liv lidt nemmere, for så kan du feks. benytte WOL (wake on lan), hvis dit
netkort understøtter det. Det duer vist ikke med Wireless (har ikke
undersøgt det så nøje). Hvis serveren skal køre hoved og haleløs, så kræver
det at bios understøtter drift uden tastatur.

Hvis du er til Linux så kan du godt bruge wireless, men tag en af de nemme
distro'er (mandrake f.ex) hvis du vil have det til at spille relativt
hurtigt. Sådan en kan også fint køre hoveløs. Mandrake f.ex kommer med sin
egen vnc server indbygget. Hvis du bare vil køre serveren, så kan du evt.
vælge at administrere den over en browser vha webmin. Hvis du kører kabel
ud, så brug sådan en dedikeret serverdistro som smeserver
http://contribs.org/modules/news/ (e-smith i gamle dage). Den er rigtig god.
Det er gateway, firewall, e-post, ftp, fil-server, webserver + 100
forskellige skrædersyede moduler... whatever i en gennemarbejdet pakke, der
er lige til at styre over en browser. Jeg har dog aldrig fået den til at
virke med wireless men det er vist bare mig der er for dum, for det er
muligt. Alternativt er der http://www.clarkconnect.com/ der også er en ren
serverdistro der administreres via en browser.

Men altså. Windows eller Linux. Brug kabel, hvis du kan. Det kræver ingen
konfiguration, og hvis du også skal benytte din server som filserver, så går
det altså hurtigere med kabel end med trådløst. Meget endda.

mvh

hjh

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-03-04 00:09

On Wed, 24 Mar 2004 11:14:12 +0100, Sandman wrote:

> [...]
>
> Jeg vil bare smide en Wireless USB-ting, så den er på LAN'et,
> men hvad med ledninger frem og tilbage - vil gerne styre den

Det kan du gøre via ssh.

> Skal jeg smide win2k server på den eller...??

Det ville jeg så ikke gøre med mindre du har en licens liggende
allerede. Hvis du ikke har det, så smid Linux på den - det er gratis
hvad Windows ikke er.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : peter hansen

Dato : 25-03-04 18:03

"Sandman" <sandman@ofir.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Jeg har fået en gl. AMD K6-2 300Mhz som jeg vil bruge som
> webserver - jeg vil så smide den i et skab, men hvad kræver
> det??

Jeg har en stående i klædeskabet og jeg har altid varme underbukser på hver
morgen...
Det kræver ikke så meget - jeg er ved få bygget noget støjdæmpende geil til
den med udluftning i (for den larmer)
CPU'en er omkring 60 til 75 grader og harddiskene er på 50 (lidt meget måske
men sådan har den kørt i lidt under et halvt år uden at brokke sig uden at
være slukket i højst en dag meget få gange - to tre gange vel)
Der er monteret tre harddiske i alt med en blæser imellem hver disk og
harddiskene er presset sammen af tre store strips

> Jeg vil bare smide en Wireless USB-ting, så den er på LAN'et,
> men hvad med ledninger frem og tilbage - vil gerne styre den
> remote....

Jeg har fire ledninger ud af skabet:
* to LAN-kabler
* et strømstik
* et USB til printer

> Skal jeg smide win2k server på den eller...??

Jeg køre Windows 2003 Enterprise (fra dengang den var i BETA og jeg var
CPP'er)
Fjernstyrer den med Remote Desktop iøvrigt - og pt er der ingen skærm
tilsluttet til den.

// Peter