Aldi PC erfaringer
Fra : M.I

Dato : 24-03-04 10:07

Hej

Hvis der er nogen her, der har købt/køber Aldi pc'en fra idag,
gider I så ikke smide et par linjer om den. Alt har interesse,
men jeg er særligt interesseret i støjniveauet.

M.I

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-03-04 16:34

"M.I" skriver:

> Hvis der er nogen her, der har købt/køber Aldi pc'en fra idag,
> gider I så ikke smide et par linjer om den. Alt har interesse,
> men jeg er særligt interesseret i støjniveauet.

Nu kom den så hjem, hvor er den lille i forhold til min nuværende !!

De første kommentarer inden der kommer strøm på:

Den er godt lukket, at flå sidepanelet af, kræver værktøj. Man kan ikke
bare "skubbe" pladen, så godt sidder sidepladen på.

Processorkøleren har en kæmpe tragt ude fra sidepladen til at suge luft
gennem. Powersupplyens blæser fylder hele bunden af poweren (= stor,
hvilket betyder forhåbentligt langsomtgående).

Der er ingen PS2 stik til mus/keyboard !

Vil nu sætte power til svinet, så historien fortsættes !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo

Dato : 24-03-04 16:54

Vil gerne høre om der er nogen der hart testet scart tv-out kvaliteten (der
er jo reklameret med rgb på scartstikket) evt kvalitet kontra s-video
udgangen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-03-04 06:30

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Vil nu sætte power til svinet, så historien fortsættes !

Det gør den så:

Hold da op den larmer når man tænder for den !
Den der CPU køler lyder som en ½ nilfisk, ihvertfald i de første 30
sekunder, indtil den bliver reguleret ned, så bliver der også rimeligt
stille bagefeter.

Upsides:
Godt med diskplads, 2x ca 100GB
Rimeligt lydløs
Rigeligt med tilslutningsmuligheder, tror at jeg skal til at lege lidt
med den som HTPC.
Føles som om der er rigeligt med processorkraft.

Downsides:
Skal have fundet en USB controller til mit Logitech keyboard/mus.
Klap ned klap på front (både foran drev og tilslutningsmuligheder)
virker som noget plastic.

Klaus (fra den lille ny)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leony

Dato : 25-03-04 15:52

In news:40626E51.E12F942F@du.kan.finde.den,
Klaus D. Mikkelsen typed:

> Skal have fundet en USB controller til mit Logitech keyboard/mus.

Sådan en kan du købe hos Thansen til 98,- :
http://www.thansen.dk/product.asp?c=229219417&n=496908102&pn=630571595
Har selv brugt den til min mors computer pga defekt PS/2 tastaturstik.

Zitech har også en til 160,- :
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=12077

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-03-04 07:37

Leony skriver:

> Sådan en kan du købe hos Thansen til 98,- :

Fandt en i firmaets brugtskuffe til 0 kr

Klaus

Fra : Leony

Dato : 26-03-04 10:45

In news:4063CFA9.63FF1B35@du.kan.finde.den,
Klaus D. Mikkelsen typed:

> Fandt en i firmaets brugtskuffe til 0 kr

Den pris er det de færreste der kan hamle op med

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-03-04 10:51

Leony skriver:

> Den pris er det de færreste der kan hamle op med

Nope, sidst jeg skulle bruge en 2.hand pc snakkede jeg med vores IT
chef. En P3 600MHz med 256Mbyte RAM, Matrox dualhead grafikkort og
15-18G disk for 6 poser slik.

Klaus

Fra : Leony

Dato : 27-03-04 16:14

In news:4063FCF3.27EFE3D2@du.kan.finde.den,
Klaus D. Mikkelsen typed:

> Nope, sidst jeg skulle bruge en 2.hand pc snakkede jeg med vores IT
> chef. En P3 600MHz med 256Mbyte RAM, Matrox dualhead grafikkort og
> 15-18G disk for 6 poser slik.

Man bliver helt misundelig.
Arbejder du i "hardware-heaven"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-04 17:54

Leony skriver:

> Man bliver helt misundelig.
> Arbejder du i "hardware-heaven"

Nej, med vindmøllestyringer. Men skulle bruge den til et godt formål (en
vis modeljernbane jeg har tilknytning til).

Fra : Jens Jensen

Dato : 24-03-04 17:21

Jeg købte en i dag.

* Jeg prøvede for testens skyld at 'Nero Recode' en dvd-film. Det tog 21
minutter. På min Athlon 3000XP (med 1 GB RAM) tog det 32!
* SCART-stikket er fint til film o.l., men ikke til tekst. Men det skyldes
snarere, at tv-skærme generelt er dårlige. Men SCART-stikket fungerer bare.
Ingen indstillinger o.l. Og skærmbilledet tilpasses automatisk tv uanset
skærmopløsningen. Ganske smart.
* Den indbyggede trådløse forbindelse (54 Mbit/s) kører uden problemer på
mit trådløse 11 Mbit/s-netværk (omend med lav hastighed).
* Støjen er minimal, men lidt er der selvfølgelig.
* Neroen er en 'SE'-version (6'er). Om den kan opgraderes frit, har jeg
endnu ikke fundet ud af.
* Bemærk, at der ikke er almindelige muse- og tastaturstik. For at bruge
andre tastaturer/mus er det derfor nødvendigt med en USB-omformer eller et
USB-tastatur og en USB-mus.
* Dvd-brænderen er en Pioneer **107**.
---
Alt i alt ser det fornuftigt ud. Hvis den medfølgende software har en værdi,
kan den vist ikke bygges billigere af løse stumper.

v.h.

/jj

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 24-03-04 20:03

On Wed, 24 Mar 2004 17:20:33 +0100, "Jens Jensen"
<hansemannæluchter@mail.dk> wrote:

>endnu ikke fundet ud af.

Det har i hvert fald kunnet lade sig gøre uden problemer på min Medion
(den forrige model, 8080).
Jeg kører d.d. Nero ver. 6.3.1.6. Den version, der fulgte med PC,en
var vistnok 6.0.0.x.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Aksel

Dato : 24-03-04 21:09

> * Neroen er en 'SE'-version (6'er). Om den kan opgraderes frit, har jeg
> endnu ikke fundet ud af.
>
> v.h.
>
> /jj

Nero kan altid opgraderes indenfor samme version, men du kan ikk opgradere
fra 5.??? til 6.???

Hilsen Aksel

Fra : Jens Jensen

Dato : 24-03-04 23:05

Er du sikker på det? Nero "SE" er noget nyt...