Nybegynder ? igen
Fra : Uffe Bakmand

Dato : 03-01-01 16:29

Og så lige et ?/problem der msåke ikke har noget med java at gøre, men
alligevel.
Når jeg bruger min Notepad/Notesblok til at lave .java i, og vil
redigere i dem, så står det hele i et værre rod og slet ikke sat op på
den samme måde som da jeg skrev den første gang. Der er osse de sorte
kasser imellem teksten, der vist nok betyder ENTER eller TAB, men det
er ret træls når jeg skal ind og redigere i dem.
Som i kan se er det virkelig begynder status det her, men jeg håber
der er nogen der kan hjælpe?

/Uffe
- - - - - - - - - - -|
Uffe Bakmand
Bakmand@image.dk
ICQ 82165326
- - - - - - - - - - -|

Fra : N/A

Dato : 03-01-01 19:08

Fra : Kasper Nielsen

Dato : 03-01-01 19:08

eller endnu bedre: Emacs

- Kasper

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 04-01-01 08:33

"Kasper Nielsen" <spam@kav.dk> wrote in message
> Få fat i ordentligt editor f.eks. http://www.ultraedit.com/

Eller endnu bedre, Forte det er et komplet udviklingsmiljø

kan hentes på www.javasoft.com og det er gratis.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 15-01-01 21:49

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> [...]
> Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying
> Please visit my Freshwater Aquaria Webpage

Jeg syntes ikke det ville være en god ide at bruge forte. Det er nok det
mest ustabile udvikling miljø jeg har prøvet(Har dog ikke prøvet så mange)
Hold dig til ultra edit, den fungere. Vær opmærksom på at du sagtens kan
lave værktøjer så du kun skal bruge et muse klik på henholdsvis at complie
og køre

Fra : N/A

Dato : 03-01-01 19:27

Fra : Uffe Bakmand

Dato : 03-01-01 19:27

Jeg har hentet UltraEdit, men kan Emacs meget mere, og er den specielt
egnet til java ???
Hvor finder jeg Emacs
mvh Uffe

>Brug det eneste der kan alt hvad du har brug for... EMACS

- - - - - - - - - - -|
Uffe Bakmand
Bakmand@image.dk
ICQ 82165326
- - - - - - - - - - -|

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-01-01 23:20

Uffe Bakmand <Bakmand@odense.kollegienet.dk> writes:

> Jeg har hentet UltraEdit, men kan Emacs meget mere, og er den specielt
> egnet til java ???

Emacs kan næsten alt
Problemet med Emacs er faktisk at den kan så meget at den
er svær at blive gode venner med på kort tid.
Emacs er også god til Java

http://www.emacs.org

--
Jacob
It's not a lie. It's just very special kind of truth.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-01-01 09:54

Uffe Bakmand wrote:

> Jeg har hentet UltraEdit, men kan Emacs meget mere, og er den specielt
> egnet til java ???

Emacs kan alt, men den er tung at komme i gang med. Vent til du bliver
mere erfaren.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-01-01 09:53

Leon Jessen wrote:

> Brug det eneste der kan alt hvad du har brug for... EMACS

Hvorfor bruger du så Outlook, når Emacs har en newsklient?

Fra : Brian Matzon

Dato : 04-01-01 22:19

LOL

--
Brian Matzon | The opinions expressed in this article may
Programmer | or may not be based on fact, fiction,

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-01-01 10:36

Brian Matzon wrote:

> LOL

Nu vil jeg vide det.

Er Outlook og OE ude af stand til at svare i bunden, og tillade
skribenten at klippe det væk der ikke bliver svaret på?

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 05-01-01 10:46

> Nu vil jeg vide det.
>
> Er Outlook og OE ude af stand til at svare i bunden, og tillade
> skribenten at klippe det væk der ikke bliver svaret på?

Nej

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-01-01 11:35

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Nej

Hvad er grunden så?

Fra : Brian Matzon

Dato : 05-01-01 16:16

> Hvad er grunden så?

at jeg havde travlt... :)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-01-01 09:52

Uffe Bakmand wrote:

> Som i kan se er det virkelig begynder status det her, men jeg håber
> der er nogen der kan hjælpe?

Du skal "blot" have fat i en ordenlig editor.

Jeg skriver "blot" fordi det er et meget religiøst spørgsmål hvor folk
aldrig er enige. Jeg vil ikke anbefale dem jeg selv bruger, men
forfatteren til Saxon (som du kan læse mere om på
http://cdnet.softseek.com/Programming/Editors/Review_22841_index.html).

Grunden er den enkle at den kan fange fejlmeddelelser og lignende fra
compileren, og placere dig på stedet i kildeteksten hvor fejlen er.
_Det_ er rart.

Fra : Uffe Bakmand

Dato : 04-01-01 13:15

Jeg har installeret UltraEdit, og den virker til at være fin til mig
som nybegynder.
mvh Uffe
Uffe Bakmand
Bakmand@image.dk