Problemer med lydkort
Fra : Master_K1

Dato : 24-03-04 00:25

Hej!

Jeg har lige købt Creative SB Live 4.1 ( havde tidligere et onboard lydkort
(c-media ac97), men der jeg så sku installere mit nye lydkort, fik jeg at
vide, at man først sku slette sit lydkort inde under enhedshåndtering, jeg
slettede så det, som hed "c-media 97" og genstartede min computer og
installerede mit nye lydkort. Men problemet er, jeg kan sagtes få lyd frem,
men syns bare at lyd kvaliteten er blevet dårligere, når afspiller musik,
end der jeg havde c-media ac 97 og det sku jo ik være tilfældet, der mit nye
lyd kort er bedre, end det gamle jeg havde. Så nu kommer mit spørgsmål, når
jeg nu går ind under enhedshåndtering og lyd, kan jeg se mit nye lyd kort
(Creative sb live 4.1) men der står også en masse andre, som fx: "ældre
videocaptureenheder", Standardspolport", " mpu-401-kompatibel midi-enhed"
osv. De ting som jeg nævner nu, var det noget jeg sku have fjernet, inden
jeg installerede mit nye lyd kort, eller var det nok, at jeg fjernede "
c-media ac 97"?

Mvh

Kasper

Fra : Master_K1

Dato : 24-03-04 03:38

Hey Igen.

Hvis jeg ska formulere mig lidt bedre. Jeg fik at vide, inden man sku
installere sit nye lydkort, sku man først fjerne driveren til det lydkort
som sad i, det gjorde jeg så også, men er nu blevet i tvivl, om det var nok
med at slette driveren til "c-media ac 97", eller om man også sku slette
nogen at de andre lyd driver, som hedder "ældre videocaptureenheder",

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 24-03-04 07:50

Master_K1 wrote:
> [...]
> man også sku slette nogen at de andre lyd driver, som hedder "ældre
> videocaptureenheder", Standardspolport", "mpu-401-kompatibel

Hvis du vil slippe af med dit on-board lydkort skal du formentlig slå
det fra i bios-opsætningen, hvis du ikke allerede har gjort dette.

Normalt vil det dog ikke være noget problem at køre med flere lydkort.
I min maskine sidder der således ud over on-board lydkort et Soundblaster
Live samt et billigt no-name lydkort. De virker alle 3 fint.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>