Ram spørgsmål
Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-03-04 22:09

når jeg bruger pc2100 ram i min pc skal den så stå på 133 i bios?

Hvis jeg skifter rammene ud med pc 2700 ram skal den så skiftes til 166?

Jeg er ikke interesseret i overclock derfor spørger jeg så jeg indstiller
bios korrekt.

hvis jeg blander pc2100 og pc2700 skal den blive på 133 ikke?

jeg har 2x256 mb pc2100 ram, men vil gerne have 1024mb ram i alt - er der
økonomisk fornuft i at købe 1024mb nye pc2700 - eller blot købe en 512mb ram
klods - enten pc2100 eller 2700?

Jeg har været her før med disse spørgsmål, men spørger igen da priser har
ændret sig og hardware ligeså - måske er det bedst på sigt at skifte
bundkort med det samme?

jeg har soltek 75DRV5 - Kan dette bundkort klare Athlon XP Barton? (er
barton en cpu der kan klare 333mhz?)

Mit bundkort understøtter kun cpu med 266mhz nemlig

jeg ved ikke rigtigt om jeg skal købe nyt bundkort og nye ram og så bare
beholde min Athlon XP2400+ som egentlig gør det fint nok endnu - det er mere
det ram halløj der jeg er lidt forvirret over - hvad anbefaler i - hvis jeg
skal have nyt bundkort må det gerne understøtte Barton så jeg kan opgradere,
men hvad ksla et bundkort eller have af features der ikke kan undværes idag?

På forhånd tak!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lasse

Dato : 18-03-04 22:22

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
opgradere,
> men hvad ksla et bundkort eller have af features der ikke kan undværes

PC2100 = 133/266 MHz (Din)
PC2700 = 166/333 MHz
PC3200 = 200/400 MHz

Hvis jeg var dig ville jeg købe 2x 512MB PC3200, da prisen ikke er væsentlig
højere end PC2700. Nogen gange er de billigere. Selvom du kun skal bruge
PC2100, så kan du altid opgradere. (Gå efter CAS 2.5 og MAX 7.5ns - CAS 2
ram bliver nok for dyre.)

+ Et nVidia nForce2 (evt Ultra 400) bundkort - Det ville køre perfekt sammen
med din XP2400+.

Så kan du altid opgradere til Barton 3000+ eller 3200+ hvis du vil udnytte
de nye ram optimalt (PC3200).

Hilsen
Lasse

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-03-04 09:25

> PC2100 = 133/266 MHz (Din)

dvs jeg bare skal lade den blive på 133 i bios og kun skifte når jeg skifter
ram - og hele tiden indstille efter de mindste ram - korrekt?

> [...]
> PC2100, så kan du altid opgradere. (Gå efter CAS 2.5 og MAX 7.5ns - CAS 2

Jeg er ikke sikker på at pc3200 kan køre på mit bundkort - mit bundkort er
et 333mhz bundkort, men måske de pc3200 bare nedgraderer sig selv som pc2700
ville gøre?

> [...]
> med din XP2400+.
>
> Så kan du altid opgradere til Barton 3000+ eller 3200+ hvis du vil udnytte

Det ville jo være rart med upgrade muligheder

> Hilsen
> Lasse

Tak for hjælpen!

Fra : Lasse

Dato : 20-03-04 12:43

> dvs jeg bare skal lade den blive på 133 i bios og kun skifte når jeg
skifter
> ram - og hele tiden indstille efter de mindste ram - korrekt?

Ja

> [...]
>
> Jeg er ikke sikker på at pc3200 kan køre på mit bundkort - mit bundkort er
> et 333mhz bundkort, men måske de pc3200 bare nedgraderer sig selv som

Ja

> sammen

> Det ville jo være rart med upgrade muligheder

Ja

> Tak for hjælpen!

Det var så lidt :)