Hvad skal jeg bruge?
Fra : Carlsen

Dato : 28-04-04 06:56

Hej NG...

Jeg er lige gået i gang med at lære at lave hjemmesider. Der er mange flotte
rundt omkring synes jeg!

Ligger alle funktioner i FrontPage, eller skal man anskaffe sif andre
programmer også? (jeg tænker på animationer, muligheder for at lave
anderledes knapper, billeder osv.).

Jeg er jo som forståes ikke den skarpeste kniv i skuffen med hensyn til
hjemmesider og fatter minus af HTML koder, en som kan henvise til nogle goe
sider om det - eller endnu bedre: kan man lave en hjemmeside som er flot
uden brug af at skulle skrive koderne selv?!?! (hvis I forstår)!

Mange hilsner fra nybegynderen
-LC

Fra : steffen martin

Dato : 28-04-04 19:35

"Carlsen" <FJERNcarlsens@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sider om det - eller endnu bedre: kan man lave en hjemmeside som er flot
> uden brug af at skulle skrive koderne selv?!?! (hvis I forstår)!

I mangel af andre der kunne svare vil jeg give lidt råd.
Hvis du vil lave animationer, knapper osv. er der 2 ting du kan gøre og
ingen af dem kan laves i FP.
1 - Adobe laver nogle kanon grafikprogrammer så som Photoshop men ved du
ingenting om disse programmer foreslår jeg at du køber et hæfte om emnet.
2- Gå på google.com og søg efter den knap du vil have og stjæl den.

Et godt sted at starte er html.dk samt [for FP]
http://www.frontpagehowto.com/ og der findes et hæfte om emnet i din lokale
boghandel eller biblioteket.

At lave en [primitiv] hjemmeside er ikke svært med FP, og man lærer
undervejs.

God arbejdslyst :)

Steffen
www.steffenmartin.dk