[XNews] Group List
Fra : Palle Jensen

Dato : 27-04-04 22:05

Hep igen,

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan denne gut får hans gruppe
liste til at se sådan ud:

http://dcicons.fateback.com/assets/images/scrn_1.png

Altså med to farver der skifter for linie...

Manden har iøvrigt en interesant tutorial til at skifte ikon sættet i
XNews:

http://dcicons.fateback.com/index.html

Under "Ressource Editing". Jeg gik faktisk igang med det men blev
aldrig færdig. Nogen der har gjort det?

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-04 00:47

Palle Jensen skrev:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan denne gut får hans
> gruppe liste til at se sådan ud:
>
> http://dcicons.fateback.com/assets/images/scrn_1.png

I Xnews.ini

[Display]
Line1Color=
Line2Color=

(Stjålet fra en af Dino's tidligere indlæg her i gruppen).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-04-04 07:07

Den 28 apr 2004 mumlede Thomas G. Madsen noget i denne stil:

> I Xnews.ini
>
> [Display]
> Line1Color=
> Line2Color=
>
> (Stjålet fra en af Dino's tidligere indlæg her i gruppen).

Tak tak...!

(Har kigget efter andre indlæg, men det ældste indlæg med XNews i
subject er fra 3/3)

--
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-04-04 08:57

Den 28 apr 2004 mumlede Thomas G. Madsen noget i denne stil:

> [Display]
> Line1Color=
> Line2Color=

Sker ngoet underligt når jeg sætter farvekode ind... Ikke rigtigt de
rigtige farver der kommer på?!

Nogle der har et tip til formatet...?

--
Palle Jensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-04 12:47

Palle Jensen skrev:

> Nogle der har et tip til formatet...?

I manualen står der:
| Color type is similar to html color values; it should be a hex
| triple of the form $bbggrr. Example: $FF000 is bright blue;
| $00FFFF is bright yellow.

Jeg har dog ikke selv eksperimenteret med det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-04-04 13:02

Den 28 apr 2004 mumlede Thomas G. Madsen noget i denne stil:

> I manualen står der:

OK..

Jeg indsatte:

[Display]
Line1Color=$3F5772
Line2Color=$566E87

Når jeg lurer farverne #3F5772 og #566E87 i min HTML Editor så er
farverne rigtige.. Altså blå ligesom dem i linket..

Når jeg sætter dem in i ini filen er de underligt brune?!

--
Palle Jensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-04 14:41

Palle Jensen skrev:

> Når jeg lurer farverne #3F5772 og #566E87 i min HTML Editor så
> er farverne rigtige.. Altså blå ligesom dem i linket..
>
> Når jeg sætter dem in i ini filen er de underligt brune?!

Prøv:

[Display]
Line1Color=$72573F
Line2Color=$876E56

--
Hilsen
Madsen

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-04-04 14:54

Den 28 apr 2004 mumlede Thomas G. Madsen noget i denne stil:

> Prøv:
>
> [Display]
> Line1Color=$72573F
> Line2Color=$876E56

Tak.. Det gjorde tricket..

Jeg kan se du har bytter om på rækkefølgen. Anede jeg ikke hang
sammen på den måde!

--
Palle Jensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-04 15:29

Palle Jensen skrev:

> Jeg kan se du har bytter om på rækkefølgen. Anede jeg ikke hang
> sammen på den måde!

HEX er normalt RRGGBB, men Luu har åbenbart valgt at bruge det her
$-halløj, hvor det hedder BBGGRR.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Froggy

Dato : 30-04-04 11:23

Thomas G. Madsen wrote:

> HEX er normalt RRGGBB, men Luu har åbenbart valgt at bruge det her
> $-halløj, hvor det hedder BBGGRR.

Det er dæl'me også ulogisk, det ville jeg som grafiker aldrig ha'
gennemskuet, er det "$-halløj" også noget, der bruges andre steder?
- kender du evt. et link til lidt mere uddybende forklaring?

--
Froggy

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-04-04 14:19

<http://www.latiumsoftware.com/en/articles/00015.php>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Froggy

Dato : 30-04-04 22:42

Thomas G. Madsen wrote:
> Froggy skrev:
> <http://www.latiumsoftware.com/en/articles/00015.php>

1.000 TAK

- jeg er jo vant til at arbejde med CMYK og RGB, men var ikke klar over,
at nogen ku' finde på at bytte rundt på begreberne...

- så lærte jeg også noget i dag

--
Froggy
Der er bedre at vide lidt om meget