Kraftwerk, nu også med copyprotect (suk)
Fra : Muldeberg

Dato : 25-04-04 18:50

Alt lød lovende da man hørte at deres gamle albums ville komme
i remastered versioner der skulle have bedre lyd og støjrensede
versioner på discene.
Men så bomben: Copyprotect.
EMI har smidt skide copyprotect på Kraftwerk pladerne.
Covers til de nye releases kan ses her:
http://shor.ter.dk/489564176

Så holder jeg fortsat fast i mine gamle releases der godt
må bære Compact Disc logoet.
--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Fra : Thomas

Dato : 25-04-04 18:59

"Muldeberg" <nothing@here.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Covers til de nye releases kan ses her:
> http://shor.ter.dk/489564176
>
> Så holder jeg fortsat fast i mine gamle releases der godt

Kan godt være der er noget jeg ikke lige er med på... Men hvad er problemet
med Copy Protectede CD'er?? Jeg har selv nogen stykker liggende (Carpark
North, Tim Christensen osv...) - Og jeg har aldrig haft et eneste problem
med
dem. De spiller fint i både Discman, DVD-afspiller, CD-afspiller, CD-rom
drev
ect... Paradoksalt nok, kan de også kopieres uden problemer... Så jeg kan
ikke
se hvad kopibeskyttelsen skulle nytte. Til gengæld kan jeg heller ikke se
den kan
skade nogen... Men der er måske noget jeg ikke ved??

Mvh. THomas

Fra : iddqd

Dato : 25-04-04 19:19

Thomas wrote:
> [...]
> den kan
> skade nogen... Men der er måske noget jeg ikke ved??

Det afhænger af kopibeskyttelsen om der er noget galt. For nogen er der
typer som ikke kan afspilles i selv det der ellers er gængse afspillere,
eksempelvis er der vist problemer med en del B&O anlæg og mange DVD
afspillere.

For mit eget vedkommende så har jeg oplevet enkelte skiver der lyder
direkte dårligt i mit Cambridge Audio drev+DA, eksempelvis så får tv-2's
Småt brændbart fejlkorrektionen til at gå helt amok - den kan spilles
blot lyder det som om der bruges en 1-generations CD-spille og ikke en
fornuftig engelsk afspillekæde

Udover slige problemer så er der også lige den med at de kopibeskyttede
skiver ikke har plads til så meget musik da de jo også skal rumme
komprimerede lydfiler til afspilning på PC'er, men det er selvfølgelig
ikke et problem på Kraftwerk skiver mere en gennerel ting der betyder
det er slut med mega lange albums

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Henning Nielsen

Dato : 25-04-04 19:26

> Kan godt være der er noget jeg ikke lige er med på... Men hvad er
problemet
> med Copy Protectede CD'er??

Problemet med copyprotectede "CD'ere" er - bl.a. - at de ikke kan afspilles
på en række anlæg. Bl.a. min Denon-afspiller. Så jeg har været forhindret i
at købe "CD-ere" fra EMI det sidste 1½ år. Og EMI er bare ligeglade.

Henning

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 25-04-04 21:03

"Henning Nielsen" <Henning_sletmig@post5.tele.dk> wrote in
news:408c02a7$0$241$edfadb0f@dread12.news.tele.dk in dk.kultur.musik:

> [...]
> afspilles på en række anlæg. Bl.a. min Denon-afspiller. Så jeg har
> været forhindret i at købe "CD-ere" fra EMI det sidste 1½ år. Og EMI er

Jeg skal ikke kunne udtale mig om EMI, men Sony sendte mig en special
edition af en CD, da jeg klagede over at den ikke virkede i min DVD
afspiller. Godt nok skulle de lige have en reminder, med henvisning til
købeloven, men så handlede de også hurtigt.

/Søren Hjelholt

Fra : Henning Nielsen

Dato : 29-04-04 15:29

> Jeg skal ikke kunne udtale mig om EMI, men Sony sendte mig en special
> edition af en CD, da jeg klagede over at den ikke virkede i min DVD
> afspiller.

Glimrende ide - den har jeg forelagt Jesper.dahlgaard@emimusic.com - som
svarer følgende:

Hej Henning,

Vi er bestemt ikke "ligeglade" med kunder som har problemer med at afspille
vores CD'er med Copy Control, men gør hvad vi kan for løbende at få
softwaret opdateret og der med afhjulpet de afspilningsproblemer som stadig
eksisterer. Vi kan desværre ikke tilbyde CD eksemplarer uden Copy Control.
Den eneste mulighed vi p.t. har for at hjælpe er at tilbyde pengene retur
hos den forhandler hvor den pågældende CD er købt.

Jeg kan i øvrigt informerer at der arbejdes på højtryk med nye teknologier
som gerne skulle afhjælpe problemet.

Mvh
Jesper

Det er vist hvad man kalder "varm luft".

Henning

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 29-04-04 22:15

"Henning Nielsen" <Henning_sletmig@post5.tele.dk> wrote in
news:40911145$0$194$edfadb0f@dread12.news.tele.dk in dk.kultur.musik:

> [...]
>
> Mvh
> Jesper
>
> Det er vist hvad man kalder "varm luft".

Det kan man vist godt kalde det, men hvis de ikke har cd'erne, er der nok
ikke noget at gøre. Jeg fik da også først en reaktion fra Sony, da jeg
citerede et par paragraffer fra købeloven.

/Søren Hjelholt

Fra : Muldeberg

Dato : 26-04-04 08:59

> [...]

> afspilles på en række anlæg. Bl.a. min Denon-afspiller. Så jeg har
> været forhindret i at købe "CD-ere" fra EMI det sidste 1½ år. Og EMI

Nemmerlig, jeg har også en Denon der nægter at tage de pokkers til plader.
Har ikke stødt på en eneste af de discs at min ville afspille.
Selv min Panasonic DVD recorder og NAD DVD afspiller pure nægter at køre
dem. Derfor gidder jeg heller ikke at investere i noget fra EMI.

Fra : Heinrich

Dato : 26-04-04 16:02

> [...]
> Selv min Panasonic DVD recorder og NAD DVD afspiller pure nægter at køre
> dem. Derfor gidder jeg heller ikke at investere i noget fra EMI.

Provokation:

Har i overvejet at købe en bedre afspiller?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-04-04 16:24

Heinrich wrote:
> "Muldeberg" <nothing@here.com> skrev i en meddelelse

> Provokation:
>
> Har i overvejet at købe en bedre afspiller?

Det var måske en ide.
Hvilket format skal den understøtte?

CD'er er intet problem.

Fra : Henning Nielsen

Dato : 26-04-04 17:41

> Provokation:
>
> Har i overvejet at købe en bedre afspiller?

Nej - Det er lettere at lave en brænding af sine EMI-CD'ere, og så gå
tilbage til butikken med originalen, og få pengene retur.

Henning

Fra : Muldeberg

Dato : 27-04-04 12:24

"Henning Nielsen" <Henning_sletmig@post5.tele.dk> wrote in news:408d3ba8$0
$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Nej - Det er lettere at lave en brænding af sine EMI-CD'ere, og så gå
> tilbage til butikken med originalen, og få pengene retur.
>
> Henning

Så hellere bare downloade numrene fra en NG og lege musik pirat
på den måde, det er lidt hurtigere end at lette numsen og gå
ned i en pladeforretning, nu når man har en 3Mbit forbindelse

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 29-04-04 14:42

"Heinrich" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Muldeberg" <nothing@here.com> skrev i en meddelelse

> Provokation:
>
> Har i overvejet at købe en bedre afspiller?

LOL! skulle Denon og NAD DVD-afspillere være dårlige??

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-04-04 13:56

Heinrich wrote:
> "Muldeberg" <nothing@here.com> skrev i en meddelelse

> Provokation:
>
> Har i overvejet at købe en bedre afspiller?

Det sjove er at det tilsyneladende er de billigste lorteafspillere der
æder hvadsomhelst.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-04-04 14:23

Sune Salminen wrote:

> Det sjove er at det tilsyneladende er de billigste lorteafspillere der
> æder hvadsomhelst.

Pioneer æder også hvad som helst.

/David

Fra : Stig Nygaard

Dato : 25-04-04 21:11

Hej Thomas

Thomas wrote:
> - Og jeg har aldrig haft et eneste problem med
> dem. De spiller fint i både Discman, DVD-afspiller, CD-afspiller, CD-rom
> drev ect... Paradoksalt nok, kan de også kopieres uden problemer...

En lille smule offtopic, men hvilket CDROM-drev har du? Når du skriver
det på den måde, så går jeg udover at du bruger ganske almindelig
standard-programmel til kopiering, og ikke software specielt lavet til
at omgå kopisikringerne.

Typen af dit CDROM-drev kunne være værd at skrive sig bag øret til jeg
snart skal ud og have ny PC. På min nuværende PC (med ca. 4 år gamle
Plextor drev) skal der specielt software til at kopiere (Bruger CloneCD
fra http://www.slysoft.com/).

Jeg tager det i øvrigt som en selvfølgelighed at alle nye CDROM drev med
tiden bliver immune overfor kopisikringerne, ved at læse musik-CD'erne
på samme måde som HiFi CD-drev, men jeg ved ikke om det allerede er
sket? Denne forventede udvikling er iøvrigt en af mange grunde til at
hele pladebranchens idé med kopisikringer virker så forfærdelig dødfødt
og uigennemtænkt :-/

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Thomas

Dato : 25-04-04 22:02

"Stig Nygaard" <stig@nospamto-r-o-c-k-l-a-n-d.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det på den måde, så går jeg udover at du bruger ganske almindelig
> standard-programmel til kopiering, og ikke software specielt lavet til

Jeg bruger Nero Burning Rom... Jeg har brugt forskellige versioner af det
igennem tiderne. Men uanset hvilke jeg har brugt, at jeg aldrig oplevet
problemer
med at rippe de såkaldte kopi-beskyttede CD'ere. Og jeg har aldrig haft brug
for at have noget specielt software for at omgå kopisikringen...
(Det skal lige understreges at jeg kun kopierer til privat brug)

> [...]
> snart skal ud og have ny PC. På min nuværende PC (med ca. 4 år gamle
> Plextor drev) skal der specielt software til at kopiere (Bruger CloneCD

Jeg har haft lidt forskelligt. Jeg har haft et ganske almindeligt CD-rom
drev, som
sad i min PC da jeg købte den. Det var et 40x LiteOn drev. Ved siden af det
købte
jeg så en 12x/10x/32x Plexwriter fra Plextor. Den kunne også rippe uden
problemer.
Så byttede jeg mit CD-rom drev ud med et 4x eller 6x DVD-drev i 500-kroners
klassen... Jeg menet også det var et LiteOn (Vist nok et forklædt Pioneer -
Jeg mener
ihvertfald min Windows Xp genkendte den som et Pioneer drev) - Der var
ihvertfald
heller ingen problemer med at rippe derfra.
Senest har jeg skiftet min Plexwriter og mit DVD-rom drev ud med en
DVD-brænder.
Endnu en Pionner forklædt som et billigt mærke. Jeg købte den for 900 kroner
i Aldi.
Den ripper og afspiller også kopisikrede CD'er uden problemer. Og ved alle
de forskellige
drev er ripningen foregået vha. Nero Burning Rom. Uden nogen form for
speciel software
til at omgå kopisikring...

..Thomas

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 27-04-04 15:35

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> wrote:

> Kan godt være der er noget jeg ikke lige er med på... Men hvad er
> problemet med Copy Protectede CD'er?

Problemet er, at de ikke er *CD*er - og dermed har man ingen som
helst garanti for at de kan afspilles i ens standardoverholdende CD-
afspiller, hvadenten det måtte være et drev i computeren, bilradioen,
surroundanlægget eller noget helt fjerde.

Jeg har oplevet at enkelte "Copy Control"-inficerede pseudo-CDer fik
min computer til at gå i selvsving - og det var umuligt at afspille
dem på unis linux-maskiner.

Andre pseudo-CDer kunne til gengæld godt afspilles -- når først man
lige forhindrede den medfølgende afspiller i at starte og derved
ungik at høre det i den famøse kvalitet af 48kbit/s.

Og nej, der er ingen som helst grund til at skulle anskaffe sig nyt
hardware for at kunne afspille pseudo-CDer -- hvorfor skulle jeg også
det, når nu mit udmærkede anlæg, discman, CD-ROM-drev m.v. overholder
standarderne og fint kan afspille mine øvrige 150 ægte CDer?

Det eneste, "Copy Control" og andre tåbelige tekniske krumspring
formår, er at genere forbrugerne unødigt; det er således mit
generelle indtryk, at selvsamme forsøg på at komme "pirateriet" til
livs netop opildner til endnu mere piratkopiering.

Selv har jeg efterhånden lært at rippe "Copy Control"-inficerede
pseudo-CDer: CDex, CloneCD, ClonyXXL, Easy CD Creator sammen med mit
go'e gamle Toshiba DVD-ROM-drev formår i en eller anden kombination
oftest at omgå enhver "kopibeskyttelse".

Men der har da været enkelte tilfælde, hvor det har været direkte
umuligt -- f.eks. et Monrad & Rislund-album(!). Havde det ikke været
en gave, var det blevet returneret til forretningen omgående.
I stedet blev det til en skriftlig klage til udgiverne.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-04-04 20:46

Anders Thorsen Holm <zoolook@daimi.au.invalid> writes:

> [...]
> generelle indtryk, at selvsamme forsøg på at komme "pirateriet" til
> livs netop opildner til endnu mere piratkopiering.

Jeg hører mest musik i bilen. Og jeg vil ikke have mine CDer liggende
i bilen. I stedet mp3'er jeg dem, brænder dem på en CD og spiller dem
på bilens mp3-afspiller.

Ergo køber jeg kun rigtige CD'er og ikke Copy Control, for dem kan jeg
ikke bruge sådan som jeg ønsker at bruge dem.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-04-04 21:50

Peter B. Juul wrote:

> [...]
>
> Ergo køber jeg kun rigtige CD'er og ikke Copy Control, for dem kan jeg
> ikke bruge sådan som jeg ønsker at bruge dem.

Lige akkurat fordi kopibeskyttelsen er så ubrugelig som den er, kan du
stadig rippe dem til MP3 og bruge dem i din bil.

Hvis du rent principielt ikke vil købe kopibeskyttede CD er så en anden
sag, som jeg iøvrigt kun kan være enig i.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-04-04 15:14

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den kan
> skade nogen... Men der er måske noget jeg ikke ved??

Hej Thomas

Hvad der er galt med det. Der er det galt, at jeg ikke blot er mistænkt for
at piratkopiere deres cd, før jeg har købt den. Ja jeg blev faktisk ikke
bare mistænkt, også dømt, for det gjorde jo, at jeg kun kunne få et
tredierangs produkt, bare til fuld pris.
Derfor har jeg det princip, selvom jeg allerede er gået på kompromis med
det, for det plejer at hedde, at jeg køber ikke copy protectede cd'er. Det
er ændret lidt, så nu kan jeg købe dem, bare de ikke koster over Kr 39,95.
Det må jo så være et signal, til alle, som udgiver cd'er. Er den
kopibeskyttet, så skal de holde prisen under Kr 39,95. Men det er da
temmelig dårlig reklame, når firmaer beskylder alle deres kunder for tyveri.
Når det så samtidigt ifølge Dansk lov er tilladt, at lave kopier af sine
cd'er til eget brug, så forekommer det komplet vanvittigt.
Hvis man så også tager i betragtning, at deres undskyldning, skulle være
faldende salgstal, og man bruger det store salgstal på blankmedier som
grundlag for at sætte tal på pirat kopieringen, uden at skele til, at
blankmedier altså godt kan bruges til andet. Før den blanke cd, blev der
solgt millioner af disketter hver uge. Efter Win 95, hvor filstørrelserne
så at sige gjorde disketterne ubrugelige, blev det til blanke cd'er, og
diskettesalget stoppede brat. Når der så er forlydender ude, som faktisk
påstår, at sidste år, sprængte alle rekorder. At der aldrig tidligere har
været solgt så meget.....Jeg ved ikke hvordan man får det til at
harmonere....Det ser ud til, at der er nogen, som ikke holder sig helt til
sandheden, spørgsmålet er så bare " Hvem ". Var det grunde nok, til at være
modstander af kopibeskyttede cd'er.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 26-04-04 13:33

On 2004-04-25 19:50:01 +0200, Muldeberg <nothing@here.com> said:

> [...]
> versioner på discene.
> Men så bomben: Copyprotect.
> EMI har smidt skide copyprotect på Kraftwerk pladerne.

Jeg har selv aldrig haft problemer med copyprotections, de har det med ikke
at virke på min computer, selvom jeg ikke har installeret noget særligt
fis. Jeg bruger iTunes til at rippe med, og det har ind til videre virket
på alle de CDer jeg har prøvet...

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 03-05-04 16:28

Muldeberg <nothing@here.com> wrote in message news:<Xns94D6C9C304663idtoken@216.196.97.131>...
> [...]
> Covers til de nye releases kan ses her:
> http://shor.ter.dk/489564176
>
> Så holder jeg fortsat fast i mine gamle releases der godt

Det kan nemt omgåes .