Adresser i en PC?
Fra : Jesper Andersen

Dato : 28-04-01 16:03

Hej NG

Er der nogle der har en liste over de forskellige adresser i en PC?

F.eks hvilken Adresse PC speaker sidder på, eller LPT1, COM1..... OSV.
Har f.eks LPT1 og LPT2 altid den samme adresse uanset hvilken PC man bruger?

Mvh. Jesper

Fra : Kent Friis

Dato : 28-04-01 16:35

Den Sat, 28 Apr 2001 17:03:00 +0200 skrev Jesper Andersen:
> [...]
>Har f.eks LPT1 og LPT2 altid den samme adresse uanset hvilken PC man bruger?

Nej, det er forskelligt.

Enhederne har ikke bare "adresser", de har IRQ, IO porte, IO områder og
DMA. Under linux kan du se dem i hhv. /proc/interrupts, /proc/ioports,
/proc/iomem og /proc/dma. Under windows finder du de tilsvarende
oplysninger i enhedshåndtering et eller andet sted under kontrolpanel.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - sidste billede: garden.png

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-01 16:43

Jesper Andersen skrev:

>Er der nogle der har en liste over de forskellige adresser i en PC?

Ikke jeg, men man plejer at tilgå den slags via DOS' interrupts.
Der findes en liste over dem. Søg på "Ralf Brown" (ikke "Ralph").

--
Bertel

Fra : Jesper Andersen

Dato : 29-04-01 12:02