Trådløs telefon ... philips ... siemens ..~
Fra : Per Olsen

Dato : 24-04-04 08:48

Jeg påtænker at købe nye trådløse telefoner. Kravene er følgende:

- 2 håndsæt på en basestation
- Indbygget telefonsvarer
- Caller ID
- Telefonbog med mindst 100 numre
- Deling af telefonbog mellem håndsæt
- Ordentlig lydkvalitet (ha ha ... hvem vil ikke have dette)

Efterhånden er jeg nede på følgende 2:
- Siemens SL150 + SL1
- Philips Zenia 300

Desværre er jeg ikke sikker på at nogen af dem har deling af telefonbog ...
er der nogen der kan svare på dette?

Siemens telefonen kan ikke (endnu?) købes i Danmark, men jeg mener at forstå
at Danmark og Sverige bruger samme system for Caller ID og ringninger ... er
der nogen der kan konfimere dette?

Erfaringer i øvrigt?

- Per

PS: Nej, jeg er ikke interesseret i BeoCom XXX ... de har ikke telefonsvarer
indbygget (og det er et krav).
PPS: Ja, jeg ved godt man ikke skal købe telefoner i tyskland da de bruger
et andet system for caller ID.

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-04-04 11:51

"Per Olsen" <private@local.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forstå
> at Danmark og Sverige bruger samme system for Caller ID og ringninger ...

Jep. Samme system

> Erfaringer i øvrigt?

Siemens laver altid gode DECT-telefoner. Lyden er normalt lidt til den
spinkle side, men meget klar og ikke så "digital" som mange billigere
DECT-telefoner. Rækkevidden er normalt også i den gode ende.

Philips kan jeg ikke udtale mig noget særligt om... Deres integrerede
DECT-løsninger på deres IS3000 telefonsystem virker dog fremragende, både
med lyd og rækkevidde, så hvis deres standalone telefoner er i samme
kvalitet, burde der ikke være noget at være bange for!

> - Per
>
> PS: Nej, jeg er ikke interesseret i BeoCom XXX ... de har ikke
telefonsvarer
> indbygget (og det er et krav).

Synd du har dette krav... (fra ejeren af en Beocom 4)

> PPS: Ja, jeg ved godt man ikke skal købe telefoner i tyskland da de bruger
> et andet system for caller ID.

Ellers en klassisk fejltagelse

MVH
Kent Glerup

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-04-04 12:50

On Sat, 24 Apr 2004 09:48:25 +0200, "Per Olsen" <private@local.dk>
wrote:

> [...]
>- Philips Zenia 300
>
>Desværre er jeg ikke sikker på at nogen af dem har deling af telefonbog ...
Jeg har ikke lige været opmærksom på dette da jeg læste manualen
igemmen. Men jeg vil tro at telefonbogen er i håndsættet. Har du
checket på siemens hjemmeside (Manualen til SL 150) ?
Samme sted kan du også læse omkring de krav der er til det du kalder
"Caller ID", svjh er der mindst 3 ting der skal være opfyldt for at
funktionen virker fuldt ud.

>Siemens telefonen kan ikke (endnu?) købes i Danmark, men jeg mener at forstå
>at Danmark og Sverige bruger samme system for Caller ID og ringninger ... er
>der nogen der kan konfimere dette?
DK og S har ikke samme "Vis nummer" system på analog linjer.
Man kan i sverige og i danmark købe telefoner der kan "Vis nummer" i
begge lande, men de skal sættes op til det rigtige land for at det
virker. Om der er apperater der selv kan finde ud at sætte sig selv op
skal jeg være usagt.

>Erfaringer i øvrigt?
Jeg har en SL150, den er meget smart, men også meget lille. Blev købt
fordi der var telefonsvarer i.
Hvad pris har du set den til ?
Jeg har givet ca 1175 kr. for min.

/Hans

Fra : Anders H.

Dato : 24-04-04 16:02

Hans Kjaergaard wrote:

> Jeg har en SL150, den er meget smart, men også meget lille. Blev købt
> fordi der var telefonsvarer i.
> Hvad pris har du set den til ?
> Jeg har givet ca 1175 kr. for min.

Hvor har du fundet SL150 til den pris?

Med venlig hilsen
- Anders

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-04-04 17:24

On Sat, 24 Apr 2004 17:02:23 +0200, "Anders H."
<spamFJERNDETTE@kanten.dk> wrote:

>Hvor har du fundet SL150 til den pris?
St. Petersborg, Rusland.
Er det for dyrt ? Det svare vist til prisen i tyskland.

/Hans

Fra : Anders H.

Dato : 25-04-04 12:37

Per Olsen wrote:

> Siemens telefonen kan ikke (endnu?) købes i Danmark, men jeg mener at forstå
> at Danmark og Sverige bruger samme system for Caller ID og ringninger ... er
> der nogen der kan konfimere dette?

Kunne det ikke være, at Siemens telefoner er kompatible med både tysk og
dansk standard for Called Id?
Således at man kunne købe en i Tyskland?

- Anders

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-04-04 22:02

Hej

"Anders H." <spamFJERNDETTE@kanten.dk> wrote:

>Kunne det ikke være, at Siemens telefoner er kompatible med både tysk og
>dansk standard for Called Id?
>Således at man kunne købe en i Tyskland?

Nej ! - Hvis du køber en Siemens i Tyskland, så fungerer 'vis nummer'
ikke når du tilslutter den her i DK.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-05-04 17:03

"Per Olsen" <private@local.dk> wrote in message
> - Siemens SL150 + SL1
> Desværre er jeg ikke sikker på at nogen af dem har deling af telefonbog
> er der nogen der kan svare på dette?

Siemens 2000-serie kan kopiere telefonbøger mellem hinanden.. Det er ikke
deling, men det er derhenad