[Evolution 1.4.4] filter for virus?
Fra : Martin Heller

Dato : 23-04-04 20:42

Jeg modtager dagligt en del uønsket mail med vedhæftede
virusfiler. Jeg ville derfor gerne sortere dem fra ved at
scanne indkomne mails med f-prot, men jeg kan ikke få lavet
et filter, som virker.

Jeg har lavet et filter som vist her:
<http://heller.homepage.dk/evolutionfilter1.png>

Altså:
Send meddelelse gennem skalkommando 'f-prot' returnerer ikke
'0'

Flyt til mappe: 'Virus'
Stop behandling

Man det virker ikke. Jeg tror det skyldes at kun selve
meddelelsen bliver scannet og ikke de vedhæftede filer, men
jeg er ikke sikker.

I $ man f-prot står der bl.a:

PROGRAM EXIT CODES
0 Normal exit. Nothing found, nothing done.

hvilket jeg håbede at benytte. Er der nogen, som har gode
erfaringer med at få virusscanning af indkomne mails til at
virke med Evolutions filtre?

Fra : Martin Heller

Dato : 27-04-04 16:06

Jeg skrev følgende indlæg i gruppen
dk.edb.internet.software.mail+news, men der har desværre
ikke været nogen, som har kunnet svare. I håb om at flere
af denne gruppes brugere har erfaring med Evolution prøver
jeg nu lykken her.