Herpes
Fra : Henrik

Dato : 23-04-04 00:21

Jeg har netop erfaret at man rent faktisk kan blive smittet med herpes (en
kønssygdom)
UDEN at røre ved andre mennesker.

Dette skete for en veninde jeg har, hun har meget væskende eksem
på arme og ben, og igennem luften er der gået herpes i dette

Tænkte at andre kunne bruge den info.. For jeg viste det dælme ikke!!

Fra : arc@na

Dato : 26-04-04 00:09

"Henrik" <NO@MAIL.DK> wrote in

> Jeg har netop erfaret at man rent faktisk kan blive smittet med herpes
> (en kønssygdom)
> UDEN at røre ved andre mennesker.

Nix. Man kan heller ikke få gonnorhoe fra et toiletsæde. Det lyder som en
dårlig undskyldning.

Eller har du kilder til videnskabelig litteratur?

--
A scar nobly got, or a noble scar, is a good livery of honour;
so belike is that. - William Shakespeare

Fra : Henrik

Dato : 26-04-04 00:29

"arc@na" <this@ress.is.invalid> wrote in message
> "Henrik" <NO@MAIL.DK> wrote in

> Nix. Man kan heller ikke få gonnorhoe fra et toiletsæde. Det lyder som en

Hun ligger lige pt på Marselisborg, som skulle være den førende klinik i
Danmark
med hensyn til hud og eksem. Og det er dem som har kommet med "dommen"
Hun har "kun" herpes på sine underarme, der hvor hun har størst sår.
De har sagt til hende at pga langvarige problemer, er hendes immun forsvar
røget på 0. Og derved har det lykkedes hende at opfange Herpes. ?

Fra : arc@na

Dato : 26-04-04 09:29

"Henrik" <NO@MAIL.DK> wrote in

> [...]
> De har sagt til hende at pga langvarige problemer, er hendes immun
> forsvar røget på 0. Og derved har det lykkedes hende at opfange

Herpesvirus er ret skrøbeligt - ligesom HIV - og kan ikke klare sig mange
sekunder udenfor kroppen. Kunne det ikke tænkes, at hun tidligere har haft
herpes? Virus kan nemlig ligge latent i kroppen, og få rigtig fodfæste hvis
immunforsvaret går ned?

Ja, jeg ved det ikke - men det er da min tanke.

arc@na

Fra : Henrik

Dato : 26-04-04 17:06

Kunne det ikke tænkes, at hun tidligere har haft
> herpes?

Ikke noget hun ved af da...

Fra : Peter

Dato : 29-04-04 00:16

"Henrik" <NO@MAIL.DK> skrev i en meddelelse
> Kunne det ikke tænkes, at hun tidligere har haft
>
> Ikke noget hun ved af da...

Har hun da aldrig haft forkølelsessår?

Mener iøvrigt at have læst et eller andet sted at Herpes ikke bare er
Herpes.
Den herpes der giver forkølelsessår er ikke den samme Herpes som smitter ved
kønsligt samvær.
Iøvrigt er det ikke Herpes der drøner immunforsvaret i bund, hvorimod Herpes
udbrud plejer at komme hvis immunforsvaret ER i bund.
Jeg plejer normalt, at få en omgang med forkølelsessår om sommeren, når vi
har en solrig periode, netop fordi sollys er hård ved immunforsvaret

Peter

Fra : Brian

Dato : 02-05-04 15:04

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message news:<40903b40$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> "Henrik" <NO@MAIL.DK> skrev i en meddelelse

> Har hun da aldrig haft forkølelsessår?
>
> Den herpes der giver forkølelsessår er ikke den samme Herpes som smitter ved
> kønsligt samvær.

Her er lidt facts om herpes:
Herpes smitter ved direkte kontakt med et sår eller en revne i huden.
Der er 2 typer herpes, begge smitter både kønsligt og oralt.
Man kan være smittet, uden at vise symptomer.
Smitte og herpestype kan måles i en blodprøve, men ikke alle læger ved dette.
Der er creme og piller mod symptomerne, men ingen kur mod herpes.

Brian