tyktarmskatar
Fra : kaaber

Dato : 22-04-04 19:59

hej med jer

Jeg er en pige der lider meget af tyktarmskatar og har gjort det i temmelig
lang tid. Jeg har taget nogle kilo på pga luft i maven. Jeg kan bare ikke
komme af med luften. Jeg er selv lidt bange for at det er stress. Jeg er i
et meget stresset arbejde, hvor jeg psykisk skal være særdeles stærk.
Endvidere sidder jeg ned det meste af dagen. Jeg har ondt i maven efter en
hel dag, og skal rende på toilet flere gange om dagen for at komme eller i
det mindste forsøge at komme af med luften. Jeg har voldsomme smerter
overalt i maveregionen. Og når det er værst kan der finde på at løbe væske
ud når jeg lukker luften ud. Det er meget pinligt, fordi man tror at man gør
i bukserne, men det er kun vand der kommer ud. Det er virkelig en gene i
hverdagen. Er der andre der har samme problem, og hvad gør I.

mvh Ulla

Fra : arc@na

Dato : 26-04-04 00:14

"kaaber" <kaaberchristensen2003@yahoo.dk> wrote in

> Jeg er en pige der lider meget af tyktarmskatar og har gjort det i

Prøv eventuelt at drikke stærk (2-3 tskf./kop) pebermynte-te i en
periode. Pebermynte indeholder dels en krampeløsnende æterisk olie, dels
garvestoffer, som styrker slimhinderne i mave-tarmkanalen.

Desuden kan du prøve den gamle naturlæge Axel O. Hansens nr. 103 (sælges
simpelt hen som AOH103 - de ved hvad det er i de fleste
helsekostforretninger, og kan fortælle dig hvordan det tilberedes).

Desuden har kosten selvfølgelig betydning!!!

God bedring!

arc@na

Fra : Nicolai Lang

Dato : 28-04-04 22:11

On 25 Apr 2004 23:13:44 GMT, "arc@na" <this@ress.is.invalid> wrote:

>Prøv eventuelt at drikke stærk (2-3 tskf./kop) pebermynte-te i en
>periode. Pebermynte indeholder dels en krampeløsnende æterisk olie, dels
>garvestoffer, som styrker slimhinderne i mave-tarmkanalen.

Ifølge min tidligere overlæge i Hillerød (special i mave/tarm sygdomme
... Gastro something), så skal det være kapsler med pebermynteolie (de
findes hos Matas) for at det har en ordentlig virkning. Jeg ved ikke
om de hjalp mig, men jeg brugte det en overgang da jeg havde
usædvanligt meget luft i tarmene (jeg har altid mere end hvad kan
kaldes normalt da jeg har fået fjernet en del af tyndtarmen).

Aeropax er et medicin i håndkøb, men det virker ikke bedre end
perbermynteoliekapsler hos mig.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : arc@na

Dato : 29-04-04 01:33

Nicolai Lang <nicolai@spamcop.net> wrote in

> Ifølge min tidligere overlæge i Hillerød (special i mave/tarm sygdomme
> .. Gastro something), så skal det være kapsler med pebermynteolie (de

Så får du ikke garvestofferne, som forstærker virkningen af den æteriske
olie, med. Der er ikke garvestoffer i pevermynteolie. Det er der derimod i
tørret pebermynte. Prøv det - det er ufarligt, bivirkningsfrit og billigt.

Overlæger (og læger generelt) ved - med al respekt iøvrigt - som regel
desværre ikke andet om lægeplanter, end det, som lejlighedsvis publiceres i
Ugeskrift for Læger.

--
CONFUCIUS SAY: Never trust men with short legs, brains too near bottom
Med venlig hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 12:04

> --
> CONFUCIUS SAY: Never trust men with short legs, brains too near bottom
> Med venlig hilsen
> arc@na

Gælder det også kvinder LOL

Fra : Peter Græbe

Dato : 04-05-04 00:25

arc@na skrev:

> Desuden kan du prøve den gamle naturlæge Axel O. Hansens nr. 103 (sælges
> simpelt hen som AOH103 - de ved hvad det er i de fleste
> helsekostforretninger, og kan fortælle dig hvordan det tilberedes).

Jeg har arvet Axel O. Hansens "Helbredelse" - en garcon du moppe!
Det er en spøjs blanding af alt muligt.
Hvis du har værket, kan du måske bidrage med en kommentar til hans
afsnit om 'Irisdiagnose'?

Hm. Det skal måske videre til d.h.b.alternativ?

Peter Græbe

Fra : arc@na

Dato : 04-05-04 23:20

Peter Græbe <graebe_fjern@webspeed.dk> wrote in

> Jeg har arvet Axel O. Hansens "Helbredelse" - en garcon du moppe!
> Det er en spøjs blanding af alt muligt.

Jeg har den selv, og betragter den kun som et kuriosum. Men hans #103 er
faktisk ret effektiv - "blind høne kan også gjøre i nælderne", som man
siger.

> Hvis du har værket, kan du måske bidrage med en kommentar til hans
> afsnit om 'Irisdiagnose'?

Jada. Jeg tror ikke på irisdiagnose. Heller ikke på frenologi,
pendulering, korncirkler, krystalhealing, Bach's "blomstermedicin" eller
homøopati for den sags skyld.

Men AOH's 103 er en kombination af bukkehornsfrø (Trigonella
foenum-graecum) og hørfrø (Linus utimatissimum), som jeg ud fra straight
farmakologiske overvejelser kan argumentere for virkningen af, og da
denne urteblanding er billig, nem at få fat i og uden bivirkninger, har
jeg ingen problemer med at anbefale den - blandt andet ud fra mange års
førstehånds empirisk viden.

--
Vegetarians eat vegetables. Beware of humanitarians!
Med venlig hilsen

Fra : Peter Græbe

Dato : 05-05-04 00:41

arc@na skrev:

> [...]

> Jeg har den selv, og betragter den kun som et kuriosum. Men hans #103 er
> faktisk ret effektiv - "blind høne kan også gjøre i nælderne", som man

He he.
Har lavet et notat om #103 - man ved jo aldrig.
Ja, jeg nænner såmænd heller ikke at skille mig af med den; den er jo
meget ... eh ... underholdende at læse i.

> Jada. Jeg tror ikke på irisdiagnose. Heller ikke på frenologi,
> pendulering, korncirkler, krystalhealing, Bach's "blomstermedicin" eller
> homøopati for den sags skyld.

Næh, man skulle jo formode, at irisdiagnostik var noget mere udbredt,
hvis metoden var brugbar.

Peter Græbe

Fra : arc@na

Dato : 05-05-04 09:37

Peter Græbe <graebe_fjern@webspeed.dk> wrote in news:1cx7efr5iov29
$.1lsa4xje7bghz.dlg@40tude.net:

> Ja, jeg nænner såmænd heller ikke at skille mig af med den; den er jo
> meget ... eh ... underholdende at læse i.

Hvis den er i god stand (min er ret laset), er den faktisk også en lille
klat penge værd.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 17:32

> [...]
> klat penge værd.
>
> --
> Vegetarians eat vegetables. Beware of humanitarians!

Jeg har en i perfekt stand.....hvad er en klat penge? ;)

Fra : G.B.

Dato : 12-05-04 22:48

"B. G. Jørgensen" <-> skrev i meddelelsen news:40a2519a$1$460
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Jeg har en i perfekt stand.....hvad er en klat penge? ;)

Hvis du finder en interesseret køber, så måske en 3-500 kroner.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Rene Asmussen

Dato : 13-05-04 09:33

APPITAL er det eneste der virker Og spis en masse fiberrigt. Der findes
et produkt der hedder "HUSK" som er en slags fiberfrø. De sætter tarmen
igang igen.

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-04 17:22

> APPITAL er det eneste der virker Og spis en masse fiberrigt. Der
findes
> et produkt der hedder "HUSK" som er en slags fiberfrø. De sætter tarmen
> igang igen.

Tja for mig gjorde det smerterne krafigt værre. Jeg hold ud langt tid med
fiber men det blev kun værre, mere oppustethed og flere smerter.

Det eneste der hjælper på mig er at spise ting der optages hurtigt såsom
sukkerholdige ting. Jeg lever faktisk af et sukker-diæt-præparat som jeg
køber på apoteket, det optages hurtigt og giver mindst gener :)

Ja, folk er forskellige, indrømmet :)

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 09-06-04 21:41

"B. G. Jørgensen" <-> wrote in message

> Det eneste der hjælper på mig er at spise ting der optages hurtigt såsom
> sukkerholdige ting. Jeg lever faktisk af et sukker-diæt-præparat som jeg
> køber på apoteket, det optages hurtigt og giver mindst gener :)

Som hedder hvad?

Mvh. JIB

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 01:16

> Som hedder hvad?
>
> Mvh. JIB

Complan

Fra : Dorte og Bill Malmgr~

Dato : 10-06-04 10:00

Kære Ulla!

Jeg kan råde dig til at du ændrer din livsstil og begynder at se
på hvad du spiser og hvordan du lever. Hvis du skal bruge hjælp
til dette, kan du kontakte mig på tlf. 47 77 78 18.
Hilsen Dorte Malmgren

Fra : G.B.

Dato : 10-06-04 15:53

Dorte og Bill Malmgren <malmgren@c.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kan råde dig til at du ændrer din livsstil og begynder at se
> på hvad du spiser og hvordan du lever. Hvis du skal bruge hjælp
> til dette, kan du kontakte mig på tlf. 47 77 78 18.
> Hilsen Dorte Malmgren

Pas på - du balancerer lige på grænsen til en klage til din internet-
udbyder!

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 01:38

> Pas på - du balancerer lige på grænsen til en klage til din internet-
> udbyder!

Aha endnu en netikette-betjent

Meget vel. Så vil jeg klage til din internetudbyder over at du klager over
hende. Så kan du klage over at jeg klager over at du klager over hende. Men
så kan jeg til gengæld klage til din internetudbyder over at du klager over
mig fordi jeg klager over at du klager over hende. Kom bare an..

Så derved balancerer du faktisk lige på grænsen til en hel del klagesager.
I øvrigt vil jeg gerne protestere mod din truende klage-adfærd.

Ordnung must sein. Det danske Net vrimler med cybercops og virtuelle
SS-dødspatruljer som med henvisning til mærkelige, ukendte regler er parat
til at nakke enhver der udviser afvigende adfærd.

FUT -> dk.jantelov.regelrytteri.pedantisk

Fra : G.B.

Dato : 22-06-04 02:24

> Aha endnu en netikette-betjent

- som ikke vil have denne gruppe forvandlet til en Uge-Avis bestående af
rubrik-reklamer og useriøst profitjageri, ja. Læs gruppens fundats,

> FUT -> dk.jantelov.regelrytteri.pedantisk

Du kan heller ikke finde ud af at FUTte. Sølle.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 04:07

> [...]
>
> Du kan heller ikke finde ud af at FUTte. Sølle.
>
> --
> The individual is the smallest minority.

Nej, jeg har ikke træningen ;)

Hvorfor ikke bare sende folk en fredelig email i stedet for uddeling af
trusler om bål og brand?