Trykken for brystet
Fra : Peter Jensen

Dato : 22-04-04 08:02

Hejsa,

Jeg er mand på 34 år, vægt 82 kg, 181 høj. Holder mig i form vha. spinning
og løb flere gange om ugen. Én gang i mellem oplever jeg at få en kraftig
trykken på HELE brystet, altså ikke noget med højre elle venstre side.
Trykken kan vare fra 1 til 10 min, derefter får det pludselig over. Når jeg
har trykken gør det pisse ondt. Jeg har haft trykken for brystet ca. 8-10
gange i løbet af de sidste 5 år, og der er ikke noget system i hvornår det
kommer. Det skete så sent som inat........................Jeg lider af
astma, men det er i mindre grad. Astma kræver medicin max. 1 gang dagligt,
så det føler jeg ikke som det store problem.

Mine tanker går på mit hjerte, fungerer det ordentligt. Men så kan jeg ikke
forstår hvor trykken kommer én gang i mellem og ikke hele tiden, og hvorfor
er det på hele brystet ?

Nogle bud på hvad der er galt ? Stress og jag ?

Fra : Jørgen

Dato : 22-04-04 09:25

Hvis trykken kommer ved arbejde/anstrengelse, det kan være løb gå op af
trapper osv, kan det være forsnævring i blodårerne, kan godt komme om natten
hvor man er i ro, så kan der være tale om forsnævring i årene formentlig
kranspulsåren og du bør søge læge.

En bekendt fik ondt når han havde cyklet på arbejde, og efter at have prøvet
forskellige ting , gav lægen han nitroglycerin og smerterne forsvandt

Han fik en ballon udvidelse og er helt ok i dag

Hilsen
Jørgen

Fra : lillespir

Dato : 24-04-04 08:33

"Peter Jensen" skrev d. 22-04-04 08:02 dette indlæg :
> [...]
hvorfor
> er det på hele brystet ?
>
> Nogle bud på hvad der er galt ? Stress og jag ?

Når du nu igen få denne trykken for brystet, så kontakt din læge eller
vagtlægen da det kan være hjertekrampe ( Angina Pectoris )
Jeg er i øjeblikket indlagt med netop de symtomer, men er hjemme på
orlov fra sygehuset.
Nogle har trykken / smerter i brystet og kun det. Andre har hvor det
også stråler op i kæbe og/ eller ud i venstre arm.
Nogle har det som om et spændebånd spændes om brystkassen , andre som om
der ligger en kæmpe sten på brystet.
Det der er vigtigst er at du kommer i tide, så de kan hjælpe dig .
Stress er en alvorlig faktor, det er som regel den der sender mig til
tælling hver gang.
Hilsen Rita.

http://www.kandu.dk/

Fra : lillespir

Dato : 24-04-04 08:33

> [...]
hvorfor
> er det på hele brystet ?
>
> Nogle bud på hvad der er galt ? Stress og jag ?

der kan du kikke under "Det syge hjerte"
Der er mange relevante oplysninge, som kan bruges.

Hilsen Rita

http://www.kandu.dk/