Ang. Siemens Gigaset 2015...
Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 21-04-04 19:41

Hej.

Vi har købt et nyt Siemens håndsæt, og ville så frygtelig gerne have det
tilsluttet vores Siemens Gigaset 2015 basestation.
Problemet er bare at jeg for nogle år siden da vi købte de første telefoner
har ændret koden på basestationerne, og selvfølgelig ikke har skrevet koden
ned, da det ret sikkert var en "nem" kode som jeg aldrig ville glemme.

Findes der en eller anden måde at nulstille basestationen (vi har faktisk to
og har samme problem på begge), et eller andet med at holde knapper nede
el.lign. ??
Evt. et eller andet indgreb inde i stationen er heller ikke noget jeg
frygter, hvis der er en der kan forklare hvordan......

Eller skal jeg bare se i øjnene at basestationerne er døde, hvis jeg ikke
finder ud af koden.
Det er 100% sikkert samme kode jeg har brugt på begge basestationer
?heldigvis?......

Jeg har allerede været igennem fødselsdage, telefonnumre, dato´er, dankort
koder osv. osv. som jeg har kunne komme i tanke om, men desværre uden
held.....

Så lidt hjælp ville jeg blive meget glad for.....

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Leo Havmøller

Dato : 22-04-04 05:49

"Peter @ Team-PsHdO" <pwr43h@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> og har samme problem på begge), et eller andet med at holde knapper nede

Google er din ven; nu er den det igen:
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=gigaset+2015+reset+system+code

Leo Havmøller.

Fra : Peter

Dato : 22-04-04 06:37

Hej.

"Tak" for dit - svar.....
Det er bare sådan at de to første links som din google søgning kommer op
med, er spørgsmål precis som mit eget.....
Altså hvordan resetter man en 2015 basestation.

Det tredje link i din googlesøgning er rigtignok et svar, men det svar han
kommer med, passer bare ikke til en 2015 (ikke mine ihvertfald), men til
2010 basestationerne.....
Jeg har prøvet 5-6 gange (på begge mine basestationer), uden held..... (de
hværken blinker eller lign som der ellers beskrives...)

Jeg havde faktisk prøvet Google, inden jeg spurgte her, men det skal man
måske gøre opmærksom på i sit indlæg.....

Nå, men jeg har selv ved et tilfælde findet ud af hvordan jeg resetter mine
2015 basestationer, man gør følgende:
1. Hiv strømstikket ud.
2. Meget kort tid efter at man har givet telefonen strøm igen (ja, næsten
precis samtidig med, men ikke helt), skal man trykke på paging knappen, og
holde den nede i 15-20 sekunder.....

Dette resettede mine basestationer.......

Mvh.
Peter

Fra : Leo Havmøller

Dato : 22-04-04 10:02

"Peter" <pshdo@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> med, er spørgsmål precis som mit eget.....
> Altså hvordan resetter man en 2015 basestation.

Ja - og hvis du klikker på "View thread" kan du også se hvad der er svaret.

> [...]
> precis samtidig med, men ikke helt), skal man trykke på paging knappen, og

Jamen tillykke da - det er jo det samme som der står i de svar jeg fandt.

Leo Havmøller.

Fra : Peter

Dato : 22-04-04 10:31

Hej.

> Jamen tillykke da - det er jo det samme som der står i de svar jeg fandt.

Øhhh, nej...... I den tråd du fandt står der rent faktisk:

1. power-off (unplug) the gigaset
2. press and hold down the button
3. power-on the gigaset and hold down the button until the led starts
flashing

Som sagt tidligere virker ovenstående på en 2010, men ikke på en 2015
station.

1. er ok.
men 2 passer ikke, og 3 sker slet ikke på en 2015 !

Men igen, tak for hjælpen......

Mvh.
Peter