Sapphire Radeon 7000 PCI - kan det køre 16~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 21-04-04 15:26

Jeg har lige købt 2 stk. 20" TFT, som jeg gerne vil køe i 1600X1200 via
DVI.

Men har kun Radeon 9800XT, hvor der kun er èn DVI port på.
Skal derfor ud og have fat i et PCI kort, der kan give mig DVI port med
1600X1200 opløsing.

Desværre kan Matrox G450 kun klare 1280X1024 på DVI porten.
Ved nogle om Sapphire Radeon 7000 PCI kan klare 1600X1200 på DVI porten ?

Det er dette kort her:

Ved godt, at der er nye kort på vej med dual DVI fra Nvidia, men de er her
først om 2 måneder og jeg vil foretrække at vente med at købe dem til de de
er lidt nede i pris.
Jeg skal have et kort på AGP porten, der er godt til spil - derfor kan et
Matrox Parhelia ikke bive aktuelt, selvom det allerede nu fås med dual DVI.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : iddqd

Dato : 21-04-04 17:35

Dr.Ralph wrote:
> Ved nogle om Sapphire Radeon 7000 PCI kan klare 1600X1200 på DVI porten ?
>
> Det er dette kort her:

Det vil overraske mig hvis det ikke kan, men i brochuren står der jo
ikke direkte at det kan så det sikreste er nok at maile producenten.

http://www.sapphiretech.com/

Mvh

Bruno

FUT: dk.edb.hardware.grafikkort

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-04-04 21:46

iddqd mumbled his insignificant opinion in:
c667rk$19hp$1@news.cybercity.dk

> Det vil overraske mig hvis det ikke kan, men i brochuren står der jo
> ikke direkte at det kan så det sikreste er nok at maile producenten.

Jeg må indrømme at jeg ikke sikker på om der gælder specielle "regler" for
DVI , men på ovenstående link, står der faktisk specifikt "UXGA (1600x1200)"
under "performance"...blot i tilfælde af Dr Ralph har overset det.

Fra : iddqd

Dato : 22-04-04 00:25

Sune Storgaard wrote:

> iddqd mumbled his insignificant opinion in:

Godt man har humor, ellers ville man jo blive fornærmet

> Jeg må indrømme at jeg ikke sikker på om der gælder specielle "regler" for
> DVI , men på ovenstående link, står der faktisk specifikt "UXGA (1600x1200)"
> under "performance"...blot i tilfælde af Dr Ralph har overset det.

Der gælder specielle regler, derfor hvis ikke det står specifik om man
vil være sikker er man nødt til at spørge.

Faktisk er der vist mange af de første DVI kort der ikke gik over 1280*1024.

Mvh

Bruno

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-04-04 05:54

> Jeg må indrømme at jeg ikke sikker på om der gælder specielle "regler" for
> DVI , men på ovenstående link, står der faktisk specifikt "UXGA (1600x1200)"
> under "performance"...blot i tilfælde af Dr Ralph har overset det.

Jeg har ikke overset det, men med G450 PCI kortet fra Matrox stod der
nøjagtigt det samme - men dengang var DVI så nyt, at man slet ikke tillagde
det den store opmærksomhed.
At G450 kunne køre op til 2048X1536 betød kun, at man kunne det i VGA mode
ikke DVI. I DVI kunne den kun klare 1280X1024.

Vil gerne vide om det samme er tilfældet med Radeon 7000 kortet.
Vil nemlig gerne vente lidt med at købe de helt nye Nvidia kort, der er på
vej (6800) ud med dual DVI, da der kommer et svar fra ATI, som jeg måske
hellere vil købe.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph