Forte Agent - hvordan ...
Fra : Thore Sorensen

Dato : 21-04-04 09:47

.... sender man til 166 adresser?

Jeg har en mailingliste på 166 adresser, der alle er OK.

Har prøvet at sende en mail, hvor alle står i To: feltet, adskilt af
komma. Har også prøvet at sende mailen med en adresse i To: feltet og
165 i CC eller Bcc-felterne, men får en syntaxfejl 501...
muligvis fordi Agent "bider" listen af... er der en begrænsning i
antallet af adresser?

Anyone?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(fjern eventuelle 'Z'-er hvis du mailer direkte)

Fra : Jan Petersen

Dato : 22-04-04 09:14

Den Wed, 21 Apr 2004 10:46:45 +0200, Thore Sorensen <dinotec@pc.dk>
skrev:

> [...]
>165 i CC eller Bcc-felterne, men får en syntaxfejl 501...
>muligvis fordi Agent "bider" listen af... er der en begrænsning i

Det ser ud til at du bruger TDC som udbyder og de har en begrænsning på
vist nok 50 mail sendt på en gang. Du er nødt til at splitte din
mailliste op i bidder på 50 eller mindre.

Husk lige kun at bruge Bcc. Der er jo ingen grund til at sprede samtlige
166 adresser til alle. Der findes helt sikkert en eller anden
virusbefængt maskine imellem og så har du balladen.
--

mvh JP

Fra : Thore Sorensen

Dato : 22-04-04 10:03

On Thu, 22 Apr 2004 10:14:27 +0200, Jan Petersen
<janpeter@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>166 adresser til alle. Der findes helt sikkert en eller anden
>virusbefængt maskine imellem og så har du balladen.

Tak for tilbagemeldingen - checker lige TDC for begrænsningen...

Jeg fik lavet mailinglisten i 9 "bidder" og måtte så sende 9 mails med
det samme budskab...ved ikke om det er TDC's mailserver den er gal med,
men det tog næsten ½ time at sende de 166 mails via de 9 maillister...:(

(Det var en ren/klar ascii-text på 30 linier - enslydende)...

Fra : Jan Petersen

Dato : 22-04-04 10:48

Den Thu, 22 Apr 2004 11:03:16 +0200, Thore Sorensen <dinotec@pc.dk>
skrev:

>Jeg fik lavet mailinglisten i 9 "bidder" og måtte så sende 9 mails med
>det samme budskab...ved ikke om det er TDC's mailserver den er gal med,
>men det tog næsten ½ time at sende de 166 mails via de 9 maillister...:(

Der er ikke noget galt med serveren, den er sat sådan op for at undgå at
en eller anden klaphat finder på at sende noget spam eller lign.. Ingen
spammere gider sende en million mails gennem en server med en
begrænsning på 50.
--

mvh JP