Erfaringer med bådferie i Frankrig?
Fra : Vittrup

Dato : 21-04-04 07:16

Har i erfaringer med bådferie og evt. anbefalinger hører vi gerne om det!!!

Søren

Fra : Henrik Olsen \(OZ3AG~

Dato : 21-04-04 08:54

"Vittrup" <Vittrup@FJERNaudioteket.dk> skrev i en meddelelse
> Har i erfaringer med bådferie og evt. anbefalinger hører vi gerne om
det!!!

> Søren

Nej vi har kun erfaring i camping.
Prøv dk.fritid.sejlads

Henrik

Fra : Jørgen L

Dato : 21-04-04 09:27

"Vittrup" <Vittrup@FJERNaudioteket.dk> skrev i en meddelelse
> Har i erfaringer med bådferie og evt. anbefalinger hører vi gerne om
det!!!

Hej Søren.
Umidelbart erfarring har jeg ikke, men kender dog et par stykker som har
prøvet det, og som var rigtig glade for det.
Der er nok støre chance for at få mere at vide i News:dk.fritid.sejlads og
News:dk.fritid.rejse
Og sidst men ikke mindst søg på Google om emnet der kan gamle indlæg komme
op
http://makeashorterlink.com/?E50924518

Her er et par link
http://www.seatravel.dk/html/baadferie.html
http://www.rejs-med.dk/ofte/B%C3%A5dferie
http://www.team-benns.com/baadferie.htm

Hilsen Jørgen

---

Fra : Vittrup

Dato : 21-04-04 13:10

Tak for din hjælp Jørgen !

Fra : Carsten Holck

Dato : 21-04-04 21:14

Jørgen L wrote:
> "Vittrup" <Vittrup@FJERNaudioteket.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej Søren.
> Umidelbart erfarring har jeg ikke, men kender dog et par stykker som
> har prøvet det, og som var rigtig glade for det.
For et par år siden var vi på en uges kanaltur i Frankrig, i en båd lejet
hos http://www.crownblueline.com, formidabel ferie,
Vi startede og sluttede i Fontenoy le Chateau.
Vores ( korte) erfaringer:
1) Det er OK at sejle starte og slutte samme sted - kanalen ser anderledes
ud når man sejler tilbage, og man kan efter temperament lægge ind andre
steder på tilbagevejen, Det er ikke pengene værd (og besvaret) at betale for
at sejle eenvejs.
2) Sejlads delen er ikke noget problem, men det er bedst hvis der er mindst
2 voksne der kan (og vil) styre.
3) Lej et par cykler, det gør det nemt at proviantere, mange steder er
kanalen lagt udenom de små byer hvor der er indkøbsmuligheder.
4) Slap af og nyd det, lad vær med at forsøge at lægge ind og tag på
(længere) udflugter fra båden, det er meget hurtigere at besøge evt. slotte
ved en efterfølgende campingtur i området, nøjes med det der er umiddelbart
ved kanalen. Det er fint at kombinere een uges sejlads med een uges camping
i området. Den strækning i sejler på en uge køres nemt på en formiddag i
bil.

Eller god tur, jeg glæder mig til jeg får lejlighed til at gøre det igen

/carsten

Fra : Vittrup

Dato : 22-04-04 07:32

Tak for din hjælp, Carsten. Jeg tror det kunne være noget af det rigtige.
Det var også rart at høre lidt fra nogen der selv hr prøvet det!

Søren

Fra : Carsten Holck

Dato : 22-04-04 21:39

Vittrup wrote:
> Tak for din hjælp, Carsten. Jeg tror det kunne være noget af det
> rigtige. Det var også rart at høre lidt fra nogen der selv hr prøvet
> det!

Selv tak - det er ret fedt du kan se nogle af mine billeder ( uredigerede)
fra turen her
http://www.holck.org/cgi-bin/photo/index.cgi?mode=view&album=/ferie2000
Den vi sejlede i var den på
http://www.holck.org/cgi-bin/photo/index.cgi?album=/ferie2000&mode=viewpicture&picture=P7020249.JPG

/carsten

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-04-04 22:01

> Selv tak - det er ret fedt du kan se nogle af mine billeder ( uredigerede)
> [...]
Gode venner har prøvet sådan en tur med deres to børn, der da var 6 + 9 år.
Strålende tur, selvom deres første både sank inden 24 timer !
Det viste sig at forrige lejer "vist" var kommet til at sejle på et eller
andet.
Heldigvis havde de jo lejet båden ret lokalt, så udlejer var hurgtigt fremme
med en anden båd til dem.
Og - måske endnu heldigere - vandet kom så langsomt ind at de i god
tid var klar over problemet og overnattede i land.....
Resten af turen var ikke nær så sjov Men trods manglende spænding
resten af turen vil de meget gerne gøre det igen.
Men en lille morale: selvom man ikke er bådkyndig bør man altså huske
at se efter om bunden er tør under dørken, når man overtager båden.
Måske egentligt også noget bådkyndige ikke bare skal tage for givet

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Carsten Holck

Dato : 23-04-04 20:39

Jesper Hedegaard wrote:
> [...]
> at se efter om bunden er tør under dørken, når man overtager båden.
> Måske egentligt også noget bådkyndige ikke bare skal tage for givet

Ups... Jeg må sige at dem der bestyrede den udlejningsstation hvor vi lejede
virkede faktisk ret professionelle, med en ret grundig gennemgang af båden
foretaget af deres servicefolk inden båden blev videreudlejet. Specielt
franskmænd er jo ikke kendt for den ekstreme omhyggelige med teknisk
vedligehold - men bestyreren var faktisk også englænder ( havde boet i
frankrig i 20år, men alligevel)

/carsten

Fra : Mikkel Simonsen

Dato : 29-04-04 14:10

Hej I to

Jeg har fundet den perfekte båd til en tur til Frankrig med camping
vognen.
Det er en foldebåd. Foldet sammen ligner den et surfbræt, kun 10cm i
højden.
Men kan slås ud på et par minutter til en båd der kan sammenlignes med
en almindelig jolle. Dvs. denne båd kan være på taget af camping
vognen, og nede i Frankrig folder man den bare ud tager ud på en tur.
se linket

http://www.efish.dk/foldebaade.html

Håber den kan bruges