XP genstarter!
Fra : Jasper Norman

Dato : 20-04-04 23:22

Hej.

Efter at jeg har købt "nyt" grafikkort. (GeForce FX5600) er XP begyndt at
genstarte rimeligt tit. Det sker ofte i forbind. med at jeg brænder DivX
film til DVD skiver, eller at jeg spiller. Kortet var OC en kort overgang,
men jeg er gået ned til normal hastig for at teste om det var det, det var
problemet. Men uheldigvis fortsætter det.

Håber nogen har en idé.

/Jasper

Fra : Janner

Dato : 21-04-04 07:15

--

> Håber nogen har en idé.

Måske din psu er for lille ?? var engang ude for det samme med en std. psu
fra en Codegen kabinet

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-04-04 18:51

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> men jeg er gået ned til normal hastig for at teste om det var det, det var
> problemet. Men uheldigvis fortsætter det.

Står der noget i event logen?
har du prøvet at Windowsupdate?
Har du opdateret drivere til grafikkortet?

Ellers kan det nemt være PSU som Janner er inde på i kraft med det er kommet
lige efter du har fået nyt grafikkort der mulighed bruger mere strøm end det
gamle.

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Jan Dahl

Dato : 21-04-04 19:55

Ellers højreklik på denne computer - egenskaber- avanceret-. Her kan du
vælge start og genoprettelse. Slå 'genstart ved fejl' fra. Så genstarter xp
ikke og du får evt. en fejl meddelelse pop-up.

Mvh Jan

Fra : Jasper Norman

Dato : 22-04-04 23:43

Tja.... det var sq min PSU der ikke rigtigt vil blæse længere. Jeg har nu
åbnet kabinettet og lagt en alm. ventilator ovenpå. Det virker, men elegant
er det sgu ikke

Ellers tak for svarene.

/Jasper

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-04-04 09:54

> Tja.... det var sq min PSU der ikke rigtigt vil blæse længere. Jeg har nu
> åbnet kabinettet og lagt en alm. ventilator ovenpå. Det virker, men
elegant
> er det sgu ikke

Jeg vil anbefale du får den skiftet ASAP.
En ting er det ikke ser elegant ud ->men hvis PSUen ikke kan levere en
stabil spænding p.g.a. varme er der en overhængende risiko for dine andre
ting i maskinen bliver ristet. Din harddisk er nok den du først vil mærke
der tager billetten.

Jeg vil skifte PSU asap.