Andet multimedie
bentjuul 3670
Quark til InDesign konvertering driller
Fra : Studio Smalbro

Dato : 20-04-04 18:22

Når jeg åbner mine Quark 4 filer i InDesign 2 eller 3, så sker der underlige
ting. Importerede billeder dukker op i en anden skalering end den
oprindelige og dokumentstørrelserneh har også ændret sig. Det er sket for
mig mange gange nu og driver mig til vandvid. Er der nogen der har mødt
problemet før? Jeg kør MacOS X

Kh
Bjørn

Fra : Villy Erichsen

Dato : 20-04-04 19:17

In article <40855b03$0$274$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Studio
Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> [...]
> oprindelige og dokumentstørrelserneh har også ændret sig. Det er sket for
> mig mange gange nu og driver mig til vandvid. Er der nogen der har mødt

Efter at have åbnet Quark dokumentet i ID kan du prøve at lave et nyt
dokument i ID - og trække indholdet over på. Det løser tit nogle
problemer.
Det med billederne der ændrer skalering har jeg dog ikke oplevet -
hvilket billedformat er der anvendt - måske JPEG - det dur Quark bare
ikke til - så jeg har simpelthen fjernet JPEG import xtension - og må
så ændre billederne til EPS - TIFF.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 21-04-04 21:58

Tak for hjælpen. Nu har jeg snakket med Adobe support og det er åbenbart
(temmelig modstræbende indrømmet) en bug. Jeg har spurgt på InDesign
mailinglisten og der kendte de også problemet, hvis løsning kunne -
tilnærmes - ved at gemme fra Quark 4 ned i 3 og konvertere til InDesign 2 og
derfra til InDesign 3. Well....
Kh
Bjørn