IP telefoni
Fra : Peter Larsen

Dato : 19-04-04 19:16

Hej alle,

man høre så meget om IP-telefoni via ADSL-linier, dog kender jeg ingen der
har det.
Er det noget der kan købes idag og er det bedre/billigere end et helt
almindeligt POTS-signal fra TDC?

Jeg har ADSL hos CyberCity og det ville da være smart hvis linien også kunne
bruges til telefonsamtaler, naturligvis skal alt virke som hidtil. Jeg skal
således have en "normal" telefon med et telefonnummer (gerne det jeg
allerede har) og så skal jeg kunne ringe til fastnet/mobilnet uden bøvl.

Nogen der kender mere til emnet?

Hilsen Peter

Fra : Cubus

Dato : 19-04-04 19:57

"Peter Larsen" <news@SLETedboen.dk> skrev

http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=429704/

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-04 20:38

On Mon, 19 Apr 2004 20:57:22 +0200, "Cubus" <cubus@sol.dk> wrote:

>"Peter Larsen" <news@SLETedboen.dk> skrev

>http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=429704/

ha, gider sku ikke læse 5 linier.. de starter allerede med stor fejl

Hvorfor betale 120 kroner i kvatalet i abonnement. HA

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 19-04-04 21:07

Hej Peter,

Jeg udbydder ip-telefoni hvor du har mulighed for at flytte dit nuværende
telefon-nr. med.

Det virker som alm. telefoni bortset fra at det er med 'taletid', dvs. du
forudbetaler et beløb som du kan ringe for.
Du kan 'tanke op' med dankort, via ewire.dk.

Se evt. mere på www.telefin.dk

--
mvh. Hans-Henrik Andresen
Telefon for en flad 20'er - www.telefin.dk

Fra : -+-Carsten-+-

Dato : 19-04-04 21:41

"Peter Larsen" <news@SLETedboen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> således have en "normal" telefon med et telefonnummer (gerne det jeg
> allerede har) og så skal jeg kunne ringe til fastnet/mobilnet uden bøvl.

Løsningen er www.musimi.dk det koster ikke noget at have, hvis man ringer
for mindst 50 kr. pr. mdr. hvis man ikke gør det, koster det 10 kr. i
administration omkostninger.

Opkald 18 øre pr. min. og 10 øre om aften til alm. fastnet.

Bruger det selv.

Carsten

Fra : oscar

Dato : 14-05-04 16:02

Til orientering, der er nu et nyt IP-Telefoni forum hvor alt vedr.
dette kan debatteres:

http://www.datatelefoni.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-04 16:07

"oscar" <os_123@hotmail.com> wrote in message
> Til orientering, der er nu et nyt IP-Telefoni forum hvor alt vedr.
> dette kan debatteres:
> http://www.datatelefoni.dk

Opslag henvises til dk.opslag.internet (ikke at jeg tror det hjælper...)

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 19-04-04 22:02

Hej

"Peter Larsen" <news@SLETedboen.dk> wrote:

>Er det noget der kan købes idag og er det bedre/billigere end et helt
>almindeligt POTS-signal fra TDC?

Jada, det kan det. - Om det er bedre kan vel altid diskuteres, men det
er ihvertfald billigere, meget, da du helt, eller næsten, slipper for
abonnmentsudgiften, og derudover ringer til væsentlig billigere priser
end de vanlige POTS priser, specielt udenlandssamtaler er billige, og,
samtaler til andre IP tlf. inden for samme net, eller net som
vedkommende 'peerer' med er helt gratis.

> [...]
>således have en "normal" telefon med et telefonnummer (gerne det jeg
>allerede har) og så skal jeg kunne ringe til fastnet/mobilnet uden bøvl.

Ja, du kan porterer dit nuværende nummer, og benytte dit nuværende
telefonudstyr, du skal blot ha' en lille boks som du tilslutter din
router, til denne boks slutter du dit nuværende telefonsystem, og så
snurrer det.

Der er masser af udbydere som enten er igang, eller er lige ved at
starte op, frit fra hukommelsen: www.musimi.dk www.telefin.dk
www.redspot.dk www.kabelnettet.dk www.easywebcom.dk og mange flere...

--
M.v.h. Ole®