IP-telefoni til private enkeltpersoner?
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 19-04-04 12:04

Findes der nogle danske udbydere som tilbyder IP-telefoni til private
enkeltpersoner? Ganske som Kabelnettet som jeg dog ikke ønsker at benytte..

Det behøver ikke nødvendigvis være med gratis abonnement, blot seriøsiteten er
i orden.. Jeg har selv fundet http://www.musimi.dk

Andre links tiludbydere og kommentarer omkring disse er meget velkomne!

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-04 12:26

Kenneth Darling Soerensen skrev:

>Findes der nogle danske udbydere som tilbyder IP-telefoni til private
>enkeltpersoner?

Enavn reklamerer for Efon og giver et par håndører dertil som
rabat hvis man handler med dem. Men jeg har ikke benyttet det.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-04 13:11

On Mon, 19 Apr 2004 13:25:49 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Enavn reklamerer for Efon og giver et par håndører dertil som
>rabat hvis man handler med dem. Men jeg har ikke benyttet det.

Har lige kigget..

Men det ligner da mere et telefonkort firma, hvor man kan ringe til
udlandet billigt.. Mens det er dyrt til Danmark, og ikke for noget
telefonnummer eller noget.. Kun rent telefonkort.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 19-04-04 12:44

Hej Kenneth,

Der er www.telefin.dk.

Der får du 2 'telefonliner/logins', så du kan have 2 samtaler samtidigt.
f.eks. én telefon derhjemme og en på arbejde, softphone på laptop'en ell.
Omstille opkaldet til den anden telefon osv.

Betaling er foud med taletid ligesom kendte mobilselskaber, og der er
mulighed for dankortbetaling.

--
mvh. Hans-Henrik Andresen
Telefon for en flad 20'er - www.telefin.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-04-04 14:13

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> crashed Echelon writing

> [...]
> seriøsiteten er i orden.. Jeg har selv fundet http://www.musimi.dk
>
> Andre links tiludbydere og kommentarer omkring disse er meget

Du kan evt. kigge på SIP telefoni.

Du tilslutter en SIP telefon (kan også være software på din computer),
fortæller hvilken IP SIP-serveren gemmer sig på, og du har nu mulighed for
at ringe via IP til andre brugere på serveren, og hvis serveren tilbyder
det, ringe ud på fastnet linjer til den pris ejeren bag SIP-serveren tager.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 20-04-04 10:00

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in

Tak til alle for svarene!

Fra : Helmar

Dato : 20-04-04 11:26

Hemmm jeg syndes nu at Windows Mesenger klare det fint, der kan du baade
tale og se den du taler med, og det er gratis.

Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-04-04 11:49

"Helmar" <throm(remove)@city.dk> skrev:

>Hemmm jeg syndes nu at Windows Mesenger klare det fint, der kan du baade
>tale og se den du taler med

Også hvis de kører Linux eller slet ikke er på nettet?

--
Bertel

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 20-04-04 12:03

Hej Helmar,

Messenger ER fint, men du skal have en pc'er og den skal være tændt.

Med iptelefoni kan man bruge en alm. teledfon.

Jeg ved godt at hvis man har adsl har man nok også en pc'er.

Fra : Helmar

Dato : 22-04-04 08:02

"Hans-Henrik Andresen" <hha@REMOVE_unixhaj.dk> wrote in message
> [...]
>
> Med iptelefoni kan man bruge en alm. teledfon.
>
> Jeg ved godt at hvis man har adsl har man nok også en pc'er.

Hemm min puter er altid tænt så det tænkte jeg ikke lige på, men ja, det
kræver at puteren er tænt og man køre Windows.

Henrik

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-04-04 10:19

Helmar wrote:

> Hemm min puter er altid tænt så det tænkte jeg ikke lige på, men ja,
> det kræver at puteren er tænt og man køre Windows.

Windows?

Hvad er det? en SIP eller IAX ?

--
regards, Peter Larsen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 20-04-04 15:02

"Helmar" <throm(remove)@city.dk> wrote in news:c62tr3$ji2$1@news.cybercity.dk:

> Hemmm jeg syndes nu at Windows Mesenger klare det fint, der kan du baade
> tale og se den du taler med, og det er gratis.

Ellers tak for forslaget - det skal være en fuld erstatning for TDC's
abonnement, dvs. at jeg kan bruge min eksisterende telefon uden at computeren
skal være tændt..

Fra : Jack Ryan

Dato : 20-04-04 15:22

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
> i orden.. Jeg har selv fundet http://www.musimi.dk
>
> Andre links tiludbydere og kommentarer omkring disse er meget velkomne!

http://www.redspot.info/default.aspx?ID=f2f4a7e5-aa9b-469d-a5a5-16d6bd8b857a

skulle komme med "rigtigt" ip telefoni inden for et par måneder.

Jack Ryan

Fra : ChristianeV

Dato : 20-04-04 15:34

Dansk Bredbånd leverer både 10 mbit internet, kabeltv og IP telefoni.
Det er IKKE telefoni over computeren, men telefoni over
fiberforbindelsen, og man kan beholde sin gamle telefon og sit nummer.
www.dbnet.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Fox

Dato : 20-04-04 16:55

"ChristianeV" <ChristianeV.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er IKKE telefoni over computeren, men telefoni over
> fiberforbindelsen, og man kan beholde sin gamle telefon og sit nummer.

Og hvis du bor i vestjylland
http://www.novempark.dk/Default.asp?ID=58&M=News&PID=100&NewsID=45