Angående mistet phone...
Fra : Skod

Dato : 28-04-01 12:44

Hey!

Jeg har for ca. 2 måneder tabt min telefon og troede alt var tabt efter at
have prøvet hittegods-kontoret osv. Men nu så jeg lige John Frandsens
indlæg, og ville så høre hvad jeg skal gøre? Er godt klar over at jeg skal
ha fat i IMEI nummeret, men

1. Er det politiet jeg skal give nummeret?
2. Hvad gør de i sagen helt konkret?
3. Hvis de sporer den kan jeg så være nogenlunde sikker på at få den
tilbage? ( tager de ud til personen og "henter" tlf'en?)

Håber I kan hjælpe :)

- Simon

Fra : Erik Einum

Dato : 28-04-01 19:22

"Skod" <skod@skod.dk> skrev
> 1. Er det politiet jeg skal give nummeret?

Ja. Ta med kvittering, og bevis på IMEI-nummeret. Bør stå på kvitteringen.

> 2. Hvad gør de i sagen helt konkret?

De rapporterer til teleselskapet som igjen svartelister telefonen i et
sentralt register i Irland. (Mulig politiet rapporterer direkte til Irland).

> 3. Hvis de sporer den kan jeg så være nogenlunde sikker på at få den
> tilbage? ( tager de ud til personen og "henter" tlf'en?)

Du kan ikke være sikker på å få den tilbake. Når telefonen slutter å virke
kommer sikkert finneren til å kaste den. Er det da brukt taletidskort er det
ingen navn å spore IMEI mot. Vær klar over at det kan være vanskelig å få
fjernet et IMEI fra svartelisten.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210