kun en lille smule frontpage ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 16-04-04 21:08

Hejsa,

Jeg skal lave en lille hjemmeside for en lille forening. Fint nok - det gør
jeg bare som jeg plejer ... dvs. håndkodet. Nu er det bare sådan, at ingen i
den pågældende forening er pokkers computersagkyndige - derfor vil de gerne
kunne lave små opdateringer i FP. F.eks. et nyt bestyrelsesmedlem, en
mødeindkaldelse, et referat eller noget i den stil. Jeg har forslået, at de
bare åbner html-filen og retter i teksten (det er til at overskue med SSI)
men de kan ikke overskue overskifter <br> og den slags ...

Kan man på en eller anden måde lave en håndfuld FP-templates ud fra min
håndkode?

Evt. også således, at det er nemt at tilføje en side under f.eks. et punkt
med referater.

ras

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-04-04 23:59

Hvorfor insistere på at lave håndkodede hjemmesider, når FP gør det for dig?
Og hvad de øvrige angår - så vil de bestemt have det lettere med FP end
disse rettelser i din håndkodede tekst.

--
ahw

Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-04-04 18:07

"Arne H. Wilstrup" <karl@derblevdusnydt.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor insistere på at lave håndkodede hjemmesider, når FP gør det for
dig?

- fordi det er nemmere - og for mig bedre ...

> Og hvad de øvrige angår - så vil de bestemt have det lettere med FP end
> disse rettelser i din håndkodede tekst.

- ja ... det er jo også det jeg siger og derfor spørger om man kan bruge FP
som en art simpel CMS ...

ras

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-04-04 22:57

Du kan blot åbne en basis side i FP og vælge Save as : Template.
Afhængigt af hvad de ønsker vil en ren tekstfil og SSI måske være en
bedre løsning.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-04-04 00:21

Ja, det er korrekt - for min skyld må folk bruge håndkodning -det kan endda
til tider være meget nyttigt at kunne - men når det gælder amatører som dem,
han beskriver, så vil det nok være lettere med FP, tror jeg.
--
ahw

Fra : rasmus carlsen

Dato : 18-04-04 09:21

> Du kan blot åbne en basis side i FP og vælge Save as : Template.
> Afhængigt af hvad de ønsker vil en ren tekstfil og SSI måske være en
> bedre løsning.

- ja det mener jeg også ... men jeg har ikke kunnet overbevise dem. Fp har
jo også visse fordele for de knap så sagkyndige, hvis man laver en god
template f.eks.

ras

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-04-04 15:50

FP2003 med dens dynamiske templates vil være bedst at anvende hvis du
går den vej. Der kan du angive hvilke områder på siden, der kan
editeres og hvilke der er låst.
Ældre versioner af FP har ikke denne mulighed.

On Sun, 18 Apr 2004 10:21:18 +0200, "rasmus carlsen"