Spørgsmål vedr. TV-out på et Radeon 9800 P~
Fra : Vega

Dato : 15-04-04 17:21

Hej.

Er der også nogle striber på jeres tv når i kører over TV-out'en?
Kan jeg gøre noget ved det?

Mvh. Vega.

Fra : iddqd

Dato : 16-04-04 16:00

Vega wrote:
> Hej.
>
> Er der også nogle striber på jeres tv når i kører over TV-out'en?

Ingen på mit ATI Radeon 9700 Pro, jeg ved ikke om der er forskel
afhængig af kortproducent - ellers så burde dit og mit kort være
identisk mht. tv-ud.

> Kan jeg gøre noget ved det?

Hvor langt er dit kabel?

Du kan prøve med at flytte på kablet, sørge for at det i følges med
andre kabler o.lign..

mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Brian Lund

Dato : 16-04-04 16:05

> Hej.
>
> Er der også nogle striber på jeres tv når i kører over TV-out'en?

Ikke med mit Sapphire Radeon 9500 Pro, og ej heller med min vens Sapphire
Radeon 9800 Pro...

> Kan jeg gøre noget ved det?

Måske, prøv at stil på PAL indstillinger, se dit kabel efter (er det et
ordentligt kabel du har brugt?), bruger du S-video eller composite? Har du
prøvet på et andet TV? - Det kan vel også være en fejl på kortet, og så må
du jo få det byttet...

Brian

Fra : Vega

Dato : 16-04-04 17:06

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøvet på et andet TV? - Det kan vel også være en fejl på kortet, og så må

Jeg bruger S-video med en converter.

Mvh. Vega.

Fra : Brian Lund

Dato : 16-04-04 16:06

> Hej.
>
> Er der også nogle striber på jeres tv når i kører over TV-out'en?
> Kan jeg gøre noget ved det?

Forresten... Hvordan striber?
Som interlaced, bevæger de sig, vandret, lodret... Osv..?

Brian

Fra : Vega

Dato : 16-04-04 17:04

> Forresten... Hvordan striber?
> Som interlaced, bevæger de sig, vandret, lodret... Osv..?

De bevæger sig lodret.

Mvh. Vega.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 16-04-04 21:16

Jeg testede mit 9800 pro for et par måneder siden.

Fandt ud af at hvis man gik i ATI menu for skærme,
der er vist både TV og dit monitor.
I montor klikkede jeg i de blå felter og det bevirkede at
monitorét gik ned på 50 Hz.
Så forsvandt mine striber på tvét.

Noget helt handet er at S-VHS kablet må ikke være rullet sammen m.m.
Det giver en spole effekt, og derved meget dårligt billede på tvét.
Hvis det ikke er, så prøv at ligge det, så det ikke krydser andre kabler.
( evt en stor bue rundt på gulvet. Bare lige som test )

Det samme gjorde sig gældende ved min TV-pc som har et Radion 7000
kort mont.

Bare et par tip.

--
MVH. Allan / Kolding

KLIP

Fra : Vega

Dato : 16-04-04 22:58

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@_V_Æ_K_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fandt ud af at hvis man gik i ATI menu for skærme,
> der er vist både TV og dit monitor.
> I montor klikkede jeg i de blå felter og det bevirkede at

Dette forstår jeg ikke helt.

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 17-04-04 21:42

> [...]
>
> Fandt ud af at hvis man gik i ATI menu for skærme,
> der er vist både TV og dit monitor.
> I montor klikkede jeg i de blå felter og det bevirkede at

Hvad er det for nogle blå felter? Vil du ikke lige beskrive hvilke ting jeg
skal gå ind i?

Mvh. Vega.