Hvor køber man musik online ?
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-04-04 13:12

Hvor kan man som dansk boende købe musik online. Jeg er ikke ude efter små
navne, men de store internationale artister.
Jeg er villig til at betal og det er et must at kvaliteten er i top. MP3 192
Mb/s er et minimum.

Og - vigtigt - har du selv prøvet sitet ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-04-04 14:53

Michael Lund Sørensen wrote:

> [...]
> navne, men de store internationale artister.
> Jeg er villig til at betal og det er et must at kvaliteten er i top. MP3 192

Jeg tror ikke, du nogen steder kan købe store navne i top-kvalitet i MP3
- i hvert fald ikke, hvis det skal være lovligt. Jeg er også vilig til
at købe store navne i MP3, endda selv i 128 Kbps, men pladeselskaberne
vil ikke have min penge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Michael Lund

Dato : 15-04-04 15:38

www.napster.com sælger numre enkeltvis og det er lovligt.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 15-04-04 15:45

"Michael Lund" <michael@wamusic.dk> skrev i en meddelelse
> 192
>
> www.napster.com sælger numre enkeltvis og det er lovligt.

Der er også

www.tdc.dk

som jeg dog ikke selv har prøvet.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-04-04 15:54

Lars Frandsen wrote:

> Der er også
> www.tdc.dk

TDC sælger ikke i MP3-formatet, og det gør napster.com vist heller ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-04-04 10:32

> TDC sælger ikke i MP3-formatet, og det gør napster.com vist heller ikke.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Hej Kim

Jeg ved heller ikke lige hvor godt det er. Jeg søgte nogle numre med Jim
Reeves, og jeg fandt dem på TDC.... Men taget i betragtning, at de skulle
downloades, og så skulle man selv brænde, medmindre man ville nøjes med at
leje dem, så kostede det sådan ca Kr 100,- at downloade en cd. Men
udstyret med min nye viden, nemlig, hvad hed de albums de var på, gik jeg på
CDON.COM og fandt dem begge til Kr 70,- pr album. Så alt i alt, med købte
CD'er incl porto, ca Kr 170,- mod at TDC's Kr 200,- og så skulle man selv
brænde. Så det kan altså godt betale sig at kigge sig lidt omkring.

M.V.H.....Benny..

Fra : MARIT NYGÅRD

Dato : 15-04-04 18:22
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-04-04 20:43

MARIT NYGÅRD skrev :
> www.allofmp3.com
> http://club.mp3search.ru/?ref=4

Og så skal man betale med Rubler ?
Prøv at læse mit indlæg igen!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : MARIT NYGÅRD

Dato : 16-04-04 01:19

Prøv at læse mit indlæg igen!

Til opplysning har jeg betalt med dollar. På begge sidene. Og det fungerte
høyst uproblematisk.

Astrid

Fra : MARIT NYGÅRD

Dato : 16-04-04 01:19

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-04-04 07:52

http://www.apple.com/itunes/store/

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-04-04 08:26

Jesper Haaber Gylling wrote:

> http://www.apple.com/itunes/store/

Er Apple begyndt at sælge i MP3-format?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-04-04 09:07

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Er Apple begyndt at sælge i MP3-format?

Nej de sælges i AAC, men kan konverteres hvis du hellere vil have et
andet format.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-04-04 10:05

> Nej de sælges i AAC, men kan konverteres hvis du hellere vil have et
> andet format.

Hvor god er kvaliteten i AAC (hvad svarer den for eksempel til i MP3)?
Hvad bruger man til at konvertere (platformsafhængigt)? Og hvad betyder
konverteringen for kvaliteten?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-04-04 10:19

> [...]

> Hvor god er kvaliteten i AAC (hvad svarer den for eksempel til i MP3)?
> Hvad bruger man til at konvertere (platformsafhængigt)? Og hvad betyder

Kvaliteten skulle efter sigende være bedre end mp3, da man kan
komprimere lidt hårdere uden kvalitetstab.

Personligt bruger jeg selv mp3, da jeg er stor tilhænger af
crossplatform formater.

På Mac kan du blandt andet bruge iTunes til at konvertere filen med. På
PC har jeg ingen anelse.
--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-04-04 11:13

Jesper Haaber Gylling skrev :

> http://www.apple.com/itunes/store/

Kan de bruges når man bor i Danmark? Sidst jeg prøvede kunne jeg ikke få lov
at købe. Det behøver i øvrigt ikke at være MP3 - kvaliteten skal bare være
god.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-04-04 13:54

> [...]

> at købe. Det behøver i øvrigt ikke at være MP3 - kvaliteten skal bare være

Desværre duer den kun på en amerikansk IP adresse. Der har længe været
et ønske om at Apple kommer på banen, men EU vil ikke have det.

Desuden har vi ikke en fælles møntenhed og EU er jo ikke ét marked som i
USA.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : MARIT NYGÅRD

Dato : 16-04-04 15:41

Jeg har de senere ukene lastet ned mange plater lovlig i mp3-format (192
kbps el bedre) (el andre valgfrie format, som Windows Media Audio el Ogg
Vorbis etc) fra websidene jeg nevnte i en melding ovenfor. Man kan kjøpe
enkeltspor el hele album, og gjennomsnittlig har jeg aldri betalt mer enn
maks $1 for et album, som jeg har overført via PayPal. Man kan også overføre
penger via vanlige VISA-transaksjoner. Senest i går kjøpte jeg album av
Kraftwerk, REM og Pink Floyd fra www.allofmp3.com, og er i prosessen med å
laste dem ned nå.

Astrid

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-04-04 16:27

MARIT NYGÅRD wrote:

> Jeg har de senere ukene lastet ned mange plater lovlig i mp3-format
> fra www.allofmp3.com, og er i prosessen med å
> laste dem ned nå.

Musikken på allofmp3 er ikke lovlig at hente for danskere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-04-04 16:45

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Musikken på allofmp3 er ikke lovlig at hente for danskere.

Hvorfor ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-04-04 19:44

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hvorfor ?

Tjenesten har indgået en aftale med den russiske pendant til KODA, men
man har ikke fået tilladelse fra ophavshaverne (hvilket forøvrigt også
ville koste flere penge).

Jeg ved ikke, om tjenesten er lovlig for brugere i Rusland - jeg vil
umiddelbart ikke tro det, eftersom ophavslovene er temmelig ens over
hele verden, på den anden side har pladeselskaberne (IFPI) åbenbart ikke
lagt sag an mod firmaet.

Til gengæld skulle det være ret så sikkert, at det er ulovligt for
brugere i Danmark at hente filerne:

http://www.antipirat.dk/Default.asp?id=191
Spol lidt ned på siden.

Egentlig er det lidt synd, for tjenesten har forstået at sælge musikken,
sådan som brugerne gerne vil have den, mens pladeselskaberne hidtil
stort set kun har villet sælge musikken, sådan som pladeselskaberne vil
have den solgt. Og det er ikke prisen, jeg tænker på.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-04-04 21:00

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> http://www.antipirat.dk/Default.asp?id=191
> Spol lidt ned på siden.

Problemet er så, at APG ikke ligefrem kan betragtes som en neutral
observatør i denne sammenhæng.

Om det er lovligt eller ulovligt i Danmark er der ikke nogen, der ved
med sikkerhed, før der er blevet ført en sag.

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 18-04-04 09:03

Jesper Haaber Gylling skrev om at købe musik i Itunes Music Store:

> Desværre duer den kun på en amerikansk IP adresse. Der har længe været
> et ønske om at Apple kommer på banen, men EU vil ikke have det.

EU? De har da vist ikke noget imod det ...

Det er snarere pladeselskaberne, som Apple har problemer med.

> Desuden har vi ikke en fælles møntenhed

Næh, men det er vel ikke det store problem (og mange lande har jo
allerede en fælles mønt).

> og EU er jo ikke ét marked som i USA.

Er det ikke?

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-04-04 10:15

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> EU? De har da vist ikke noget imod det ...
>
> Det er snarere pladeselskaberne, som Apple har problemer med.

Kan du ikke forklare hvordan Apple åbenbart har et glimrene samarbejde
med pladeselskaberne i USA, som mig bekendt er de samme i DK ?

> Næh, men det er vel ikke det store problem (og mange lande har jo
> allerede en fælles mønt).

Det er sværere at markedsføre et produkt med mange forskellige valuta.

> Er det ikke?

Nej europæere betragter ikke EU som et land som amerikanere gør med USA.
Vi har jo også 117 forskellige regler for skat & afgifter.

Desuden har vi jo heller ikke et fælles sprog.

I USA kan du købe en bil i Texas og køre i den i Wisconsin - det kan man
ikke i Europa.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 18-04-04 18:35

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Kan du ikke forklare hvordan Apple åbenbart har et glimrene samarbejde med
> pladeselskaberne i USA, som mig bekendt er de samme i DK ?

Nej, det kan jeg ikke.

Jeg *gætter* på, at det blandt andet har at gøre
- med forskellige regler i forskellige lande,
- med måske knap så fremsynede afdelinger i Europa og
- med et Apple, der ikke sætter de samme ressourcer ind på at få aftaler
i stand, som de gjorde i USA.

I hvert fald så kan jeg ikke se, hvorfor EU skulle have noget imod, at
Apple kommer på banen i EU. Tværtimod gør EU da netop lettere - trods
alt - at handle på tværs af landene i EU.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-04-04 20:18

> [...]

> - med måske knap så fremsynede afdelinger i Europa og
> - med et Apple, der ikke sætter de samme ressourcer ind på at få aftaler

Netop og Apple ser heller ikke Europa som ét marked - ligesom jeg heller
ikke gør.

Apple er jo vant til at vi ikke kan forstå engelsk og dermed laver 117
sprogpakker til OS X - vi er mange mennesker i Europa, men på ingen måde
ét marked.

Derfor gider Apple ikke bruge tid på alle vores særregler og manglende
fodslag.

> I hvert fald så kan jeg ikke se, hvorfor EU skulle have noget imod, at
> Apple kommer på banen i EU. Tværtimod gør EU da netop lettere - trods
> alt - at handle på tværs af landene i EU.

Har du prøvet at købe en vare i Tyskland og fx. skulle betale på en
bankkonto ?

Det er nemmere at køre ned på cykel og hante varen og betale kontant.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 18-04-04 20:50

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Netop og Apple ser heller ikke Europa som ét marked [...] Derfor gider
> Apple ikke bruge tid på alle vores særregler og manglende fodslag.

Well, så vidt jeg kan forstå, er der tanker om at lancere en europæisk
iTunes Music Store - på et eller andet tidspunkt. Så de gider nok, men
bare ikke med den helt store energi.

> Har du prøvet at købe en vare i Tyskland og fx. skulle betale på en
> bankkonto ?

Næh, men der er f.eks. ingen problemer med at betale med VISA eller pr.
efterkrav ved varer leveret med f.eks. UPS. Jeg har købt varer fra såvel
Tyskland som Storbritannien.

Men hvis iTunes Music Store skal slå igennem, så skal der da sikkert
være nationale "afdelinger" - med alle de omkostninger, der er med det.
Så om vi nogensinde får en iTunes Music Store på dansk? Tjah.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-04-04 21:03

> [...]

> Well, så vidt jeg kan forstå, er der tanker om at lancere en europæisk
> iTunes Music Store - på et eller andet tidspunkt. Så de gider nok, men

Ja ja tanken er der. Men det kommer til at tage lang tid. Da ITMS læse
din IP adresse, kunne man forestille sig at første sted er England eller
Tyskland.

> Næh, men der er f.eks. ingen problemer med at betale med VISA eller pr.
> efterkrav ved varer leveret med f.eks. UPS. Jeg har købt varer fra såvel
> Tyskland som Storbritannien.

Når du skal netale penge ind på en tysk bankkonto, så skal du først og
fremmest lave en Swift aftale med din bank. Så betaler du nogle penge
din bank. De overfører så pengene til deres egen bank i fx. Hamburg. Så
overfører din bank pengene til den tyske bank, hvorefter sælger kan se
pengene.

Komplet idiotisk system - men det er med til at understrege de mega
problemer som vi har i Europa med hensyn til at blive opfattet som ét
"land".

> Men hvis iTunes Music Store skal slå igennem, så skal der da sikkert
> være nationale "afdelinger" - med alle de omkostninger, der er med det.
> Så om vi nogensinde får en iTunes Music Store på dansk? Tjah.

Jeg tvivler.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-04-04 23:09

> Kan du ikke forklare hvordan Apple åbenbart har et glimrene samarbejde
> med pladeselskaberne i USA, som mig bekendt er de samme i DK ?

Pladekontrakterne er normalt delt op i kontinenter, så en artist kan
forhandle individuel kontrakt for Europa, USA og Asien (muligvis flere).
Det er ikke sikkert at de Europæiske selskaber har samme salgs politik som
de amerikanske. Det tror jeg faktisk at de aldrig har!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 05-05-04 15:40

Jesper Haaber Gylling skrev (for snart længe siden):

> Kan du ikke forklare hvordan Apple åbenbart har et glimrene samarbejde
> med pladeselskaberne i USA, som mig bekendt er de samme i DK ?

Ifølge Independent frygter de ikke selv at have magt/kontrol over salget
- at Apple i stedet får en dominans på markedet.

http://news.independent.co.uk/business/news/story.jsp?story=518205

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-04-04 23:49

Michael Lund Sørensen skrev :

> [...]
lov
> at købe. Det behøver i øvrigt ikke at være MP3 - kvaliteten skal bare være

http://www.cdfreaks.com/news/9528

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/