Peter Gabriel / Kate Bush på vinyl
Fra : Kim Petersen

Dato : 14-04-04 19:29

Jeg har ledt på nettet vedr. vinyl på ovenstående, men har ikke fundet
meget. Essensen er:

1. Nogen der kender et sted hvor jeg kan købe Kate Bush - This Woman's Work,
dvs. hele box'en? Den lader ikke til at være til at opdrive.

2. Nogen der kender til et sted hvor Peter Gabriel's albums i remastered
version ikke koster en herregård? Priserne jeg har set ligger på godt 300
kr. herhjemme, næsten det samme i Tyskland, og så til gengæld under 200 i
USA, men så kommer der jo told og andet oveni.

3. Det samme som punkt 2, dog gældende for Genesis?

Og ja, alt skal være på vinyl. Og det må også godt være en ganske almindelig
butik her i Danmark, den behøver ikke være på nettet.

Mvh.
Kim Petersen

Fra : zcully

Dato : 14-04-04 20:59

"Kim Petersen" <kems@cool.dk> wrote in message
> [...]
Work,
> dvs. hele box'en? Den lader ikke til at være til at opdrive.

Kig her:
http://eil.com/shop/artistlist.asp?artistname=Kate-Bush&page=9
Men prisen er MEGET pebret. Umiddelbart ser det kun ud til at være på cd

> [...]
almindelig
> butik her i Danmark, den behøver ikke være på nettet.

Jeg tvivler på at ovenstående er kommet i remastered udgaver på vinyl. Mener
kun de er genudgivet på cd. Eller prøv på www.eil.com. Der har de meget, men
også til meget trælse priser tit!!

> Mvh.
> Kim Petersen

/Zcully

Fra : Kim Petersen

Dato : 15-04-04 07:35

> Work,
>
> Kig her:
> http://eil.com/shop/artistlist.asp?artistname=Kate-Bush&page=9
> Men prisen er MEGET pebret. Umiddelbart ser det kun ud til at være på cd

Jeg har fået bekræftet at box'en også blev udgivet på vinyl, men det lader
til at ingen ligger inde med en sådan længere. Og ja, prisen er pebret

> Jeg tvivler på at ovenstående er kommet i remastered udgaver på vinyl.
> [...]

Den er god nok: PG 1-4 er af Classic Records genudgivet på 200 gram vinyl,
det er Us vist nok også, og resten af mesterens værker skulle også være
undervejs. Det er sket ifm. remasteringen til SACD og CD. Det fremragende
engelske Hifi+ har haft en tilbundsgående artikel om dette.

Har du handlet hos www.eil.com? Var det en god oplevelse? Og blev varerne
fanget i tolden?

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-04-04 08:15

In an article of 14 Apr 2000 Kim Petersen wrote:

> Jeg har fået bekræftet at box'en også blev udgivet på vinyl, men det lader
> til at ingen ligger inde med en sådan længere. Og ja, prisen er pebret

Har du prøvet http://www.gemm.com og http://www.netsounds.com, der begge er
mange 2nd hand butikkers kataloger samlet ét sted. Der er også en tredje
lignende, som jeg ikke lige kan huske navnet på.

--
Uffe Holst

Fra : Kim Petersen

Dato : 15-04-04 12:27

> [...]
> mange 2nd hand butikkers kataloger samlet ét sted. Der er også en tredje
> lignende, som jeg ikke lige kan huske navnet på.

Tak for links'ene, dem kendte jeg ikke. Desværre lader de heller ikke til at
ligge inde med ønskerne

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-04-04 17:52

> Tak for links'ene, dem kendte jeg ikke. Desværre lader de heller ikke til at
> ligge inde med ønskerne

Ja, det var vel et forsøg.

For nogle år siden samlede jeg også, så der kan godt være dukket mange
andre gode steder op siden da. Men min erfaring fra dengang var i høj grad,
at lidt tid og Google kunne udrette mirakler og lidt kreativ sammenstilling
af forskellige søgetermer.

Men ellers hold et vågent øje med http://www.ebay.com - alt har en tendens
til at dukke op på eBay, men hvad prisen måtte ende med at blive, er altid
uvist.
--
Uffe Holst

Fra : zcully

Dato : 15-04-04 18:56

"Kim Petersen" <kems@ZZcool.dk> wrote in message

> [...]
> undervejs. Det er sket ifm. remasteringen til SACD og CD. Det fremragende
> engelske Hifi+ har haft en tilbundsgående artikel om dette.

Ja jeg har handlet der mange gange og har aldrig haft problemer. Er stor U2
fan, så har købt en del både vinyl og speciel udgivelser med dem der.
Har nu også købt "almindelige" cd'er da de faktisk nogle gange er billige
eller ligesom andre steder.
Jeg er aldrig blevet taget i tolden. Mener firmaet ligger i England eller så
sender de ihvertfald via England. Det er noget tid siden jeg har handlet
der, så det kan have ændret sig siden...

/Zcully

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-04-04 20:32

In an article of 14 Apr 2000 zcully wrote:

> [...]
> sender de ihvertfald via England. Det er noget tid siden jeg har handlet
> der, så det kan have ændret sig siden...

Nej, de ligger vist fortsat i England, og derfor ryger der ingen told/moms
på, når de når frem til Danmark.

Det er et yderst professionelt firma, men de ved i høj grad også, hvad de
skal tage for sjældenhederne. Man kan ofte finde samme andetsteds til helt
andre lave priser, men det kræver en noget større søgen. Esprit derimod
har "alt".

--
Uffe Holst

Fra : Kim Petersen

Dato : 16-04-04 07:10

> [...]
> andre lave priser, men det kræver en noget større søgen. Esprit derimod

Kvalitet betaler jeg gerne for, men selvfølgelig har jeg også mine grænser.
Hvad er link'et til Esprit? Har forsøgt med et par af de gængse, men har
vist ikke ramt det rigtige. Og er de også beliggende i UK?

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-04-04 13:32

In an article of 15 Apr 2000 Kim Petersen wrote:

> Kvalitet betaler jeg gerne for, men selvfølgelig har jeg også mine grænser.
> Hvad er link'et til Esprit?

Esprit International Limited = EIL => eil.com :)

Jeg var for nogle år siden blot vant til at kalde det Esprit blandt dem,
jeg snakkede om plader med. Jeg har bemærket, at det i dag oftes blot
benævnes eil.com.

--
Uffe Holst

Fra : Kim Petersen

Dato : 16-04-04 14:23

> [...]
>
> Jeg var for nogle år siden blot vant til at kalde det Esprit blandt dem,
> jeg snakkede om plader med. Jeg har bemærket, at det i dag oftes blot

Ahh, mange tak

Fra : Kim Petersen

Dato : 16-04-04 07:08

> Jeg er aldrig blevet taget i tolden. Mener firmaet ligger i England eller

> sender de ihvertfald via England. Det er noget tid siden jeg har handlet
> der, så det kan have ændret sig siden...

Fornemt, jeg antog bare at fordi priser er listet i dollars, så er det
naturligvis også beliggende over there Mange tak for svaret, nu må jeg
se hvad jeg kan finde.