Tele2 ADSL
Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 18:40

Jeg har i øjeblikket TDC som udbyder med deres Oncable-produkt
(512/128). For 1 krone mere om måneden, kan jeg hos Tele2 ADSL få
512/512. Det er jo fristende, men inden vil jeg gerne høre om andres
erfaring med Tele2 ADSL. Spejler de de samme nyhedsgrupper, har de
samme oppetid og serviceniveau? Er der endda ting, som er bedre hos
den ene frem for den anden?

Med venlig hilsen
Peter Jacobsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-04-04 19:34

Peter Jacobsen <> skrev:

> [...]
>erfaring med Tele2 ADSL. Spejler de de samme nyhedsgrupper, har de
>samme oppetid og serviceniveau? Er der endda ting, som er bedre hos

Bedømt ud fra at jeg har fulgt med i debatgrupperne om udbyderne
i en del år vil jeg sige at der ikke er teknisk forskel på hvor
godt det kører hos de forskellige. Det er længe siden jeg har set
klager over en større dansk udbyder hvad teknik angår (ud over
klager fra spillefolk over pingtider ved visse løsninger).

Tele2 (Get2net) fører stort set de samme grupper som TDC, og hvis
man mangler nogle konkrete, kan man hos alle udbyderne bede om at
få adgang til dem.

--
Bertel

Fra : K J

Dato : 15-04-04 08:21

<Peter Jacobsen> wrote in message
> [...]
> erfaring med Tele2 ADSL. Spejler de de samme nyhedsgrupper, har de
> samme oppetid og serviceniveau? Er der endda ting, som er bedre hos

Jeg skiftede fra TDC til Tele2adsl sidste år, pga. et af deres gode tilbud.
For det første kunne de ikke levere linien til tiden (som DE egentlig fik
lov at bestemme - og man SKULLE jo melde sig til inden en bestemt dato) -
de kompenserede så ved at opgradere linien (da den endelig kom) til det de
kaldte en 2mbit indtil nytår (tror jeg). Selvom jeg bestemt aldrig kom op på
noget der lignede 2mbit, så var det da ret ok (og jeg saver stadig den
ekstra båndbredde )
Bemærk at Tele2s service er elendig! Tidsmæssigt er det mindst TDC + 50%.
Hvis de skal sende en tekniker (som kommer fra TDC) skal du kunne meddele 3
(TRE) hverdage hvor du er hjemme enten formiddag eller eftermiddag, og hvem
f..... har tid til det?når de 3 dage så er gået opdager du at de har
genåbnet din tabte forbindelse 'på centralen' (hvor problemet har ligget
HVER af de 3 gange jeg har haft længerevarende problemer)...de 'glemmer' så
bare lige at ringe til dig for at fortælle at du nok ikke skal sidde hjemme
og fise den af alligevel, eller at du godt kan tænde puteren igen. Hertil
kommer at jeg har en fornemmelse af at deres servicefolk (dem man ringer
til) er hevet lige ind fra gaden. De virker ikke særlig godt klædt på til at
servicere kunder med problemer, og så fyrer de standartsvaret af "jeg kan
ikke se nogen fejl herfra, så vi må sende en tekniker" - og så kører den med
de 3 dage...

Mht. nyhedsgrupper kan du glemme ALT om alt.binaries grupperne (de er der,
men alt er incomplete), mens dk grupperne fungerer meget godt (og de har
musikpirateri gruppen som TDC vist slettede en overgang, hvis det skulle
have nogen interesse). Tekstgrupper (også alt.) fungerer godt omend der, så
vidt jeg ved, ikke er en egentlig tekstgrupperserver som TDCs dtext. server.
Det flyder med spam og orme især på alt. grupperne men det gør det sikkert
også hos de andre udbydere.

Tjek her for den officielle driftstatus hos Tele2adsl:
http://driftstatus.tele2adsl.dk/

Endelig spørger du om noget er bedre....ja, prisen!

KKJ

Fra : Claus

Dato : 16-04-04 20:12

> [...]

> ikke se nogen fejl herfra, så vi må sende en tekniker" - og så kører den

Lige en information, det er kun 3 mulige dage, hvis der bliver tale om et
teknikerbesøg på adressen, vil kunden blive kontaktet senest dagen i
forvejen med den præcise dag og tidrum dette sker, ellers rettes fejlen fra
hoveddriften eller den telefoncentral kunden er tilknyttet.

Altså man skal IKKE sidde hjemme i 3 dage, der er vist tale om en
misforståelse her :)

/Claus

Fra : K J

Dato : 22-04-04 13:30

> [...]
> hoveddriften eller den telefoncentral kunden er tilknyttet.
>
> Altså man skal IKKE sidde hjemme i 3 dage, der er vist tale om en

Det er desværre IKKE min oplevelse. Jeg er ikke blevet kontaktet om hvilken
af dagene teknikeren havde tid, og er IKKE blevet kontaktet selvom fejlen er
blevet rettet fra centralen. Jeg har blot kunnet konstatere at teknikeren
ikke dukkede op i løbet af 3 dage og at ingen hos Tele2 informerede om
fejlrettelsen.

KKJ

Fra : Lars Raaby

Dato : 15-04-04 08:36

Peter Jacobsen skrev bl.a.:
> [...]
> nyhedsgrupper, har de samme oppetid og serviceniveau? Er der
> endda ting, som er bedre hos den ene frem for den anden?

Prøv at kikke i xdsl gruppen. Der er *mange* indlæg om Tele2adsl.
dk.edb.internet.udbydere.xdsl

--
Med venlig hilsen / Lars Raaby
Unix, MS-DOS, and Windows

Fra : Martin [1620]

Dato : 15-04-04 21:54

Jeg skiftede til Tele2ADSL i September og havde list småproblmer de første 2
uger.
Derefter har det kørt godt. nedbrud engang imellem, hvor man bare lige
skulle genstarte routeren, men ellers intet (og det "problem" havde jeg også
hos cybercity, Orange og TDC).

Mvh
Martin

Fra : René

Dato : 16-04-04 08:45

On Thu, 15 Apr 2004 22:53:37 +0200, Martin [1620] wrote:

> [...]
>skulle genstarte routeren, men ellers intet (og det "problem" havde jeg også

Efterhånden efter at fulgt passivt med i mange måneder i denne gruppe,
virker det som om Tele2 er ved at få styr på deres udstyr. De havde jo
virkelig store startvanskeligheder. Derfor valgte vi også CC for godt
1½-2 år siden. Men nu overvejer vi meget kraftigt at skifte til Tele2.

Hilsen René

Fra : Jan

Dato : 16-04-04 17:46

Hej NG,

Jeg har haft Tele2ADSL næsten siden de startede, Jeg har aldrig haft
problemer med min ADSL. Det eneste jeg kunne brokke mig over var
teknikeren..... Men det var en TDC-tekniker og det kan jeg jo ikke klandre
Tele2 for :-\

Jan