Hillerøds Travolta
Fra : david bonde

Dato : 13-04-04 20:29

(ledsen för mitt svenska inlägg, jag hoppas ni förstår ändå....)

Jag söker en dansk låt som jag tror heter 'Hillerøds Travolta'. En del
av texten går (ungefär) så här:

Jeg er Hillerøds Travolta
Nummer 1 i discodans

Jag har sökt på Google efter Hillerøds Travolta utan en enda träff.

Någon som vet vem som gjort låten? Någon som har den och skulle kunna
skicka den till mig? Jag tror inte det är den typ av låt upphovsmannen
förväntar sig några inkomster från och där det är ett problem att den
sprids.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-04-04 23:47

"david bonde" <i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> Q: Why is top-posting such a bad thing?
> A: Top-posting.
> Q: What is the most annoying thing on usenet and in e-mail?

Hej David

Den hedder som du siger, Hillerød's Travolta og er med Vagn &
Vagabonderne. Eftersom Vagn & Vagabonderne og Koda vist har mere eller
mindre ført krig mod hinanden, gennem adskillige år, så er det nok ikke
noget man skal råbe højt om at man udleverer til andre ...

Nummeret findes på LP'en " Nora anno 1980 " Men nummeret er også på denne
CD.

Vagn & Vagabondernes Bedste 4
AKT + MF BUF 010 ( BUFFAS RECORDS )
Den er udgivet i 1998, og skulle ikke være umulig at opdrive.

M.V.H.....Benny..